פרץ על איחוד בגוש: "לא כולם חייבים להיות פרטנרים במפלגה אחת"

יממה לאחר שנבחר ליו"ר מפלגת העבודה התייחס פרץ לבחירות: "אעשה הכול כדי לייצר אלטרנטיבה לנתניהו". לדבריו, "שוחחתי עם כל ראשי המפלגות האחרות" • אדלשטיין: "לא הצלחתי לבטל את הבחירות"

זמן צפייה: 00:56

יו"ר מפלגת העבודה החדש, חבר הכנסת עמיר פרץ, התייחס בנאום הניצחון שלו לאיחוד אפשרי בגוש השמאל-מרכז: "קיימתי שיחות עם כל ראשי המפלגות וכל הגורמים במרכז המפה הפוליטית - לא כולם חייבים להיות פרטנרים במפלגה אחת". לדבריו, "רק הגדלת הגוש תייצר סיכוי להחליף את ראש הממשלה נתניהו".

פרץ התייחס ליריביו בבחירות לראשות המפלגה ואמר כי "המאמץ הראשון שלי יהיה לאחד את איציק שמולי וסתיו שפיר, שניהלו באומץ רב קמפיין ראוי". פרץ הוסיף כי הוא יעשה "הכול כדי לבנות אלטרנטיבה אידיאולוגית ראויה לנתניהו", והבטיח "נפעל למימוש תוכנית 25 המנדטים שלנו".

פרץ, שביטל את חגיגות הזכייה שלו אמש בעקבות המחאה של הקהילה האתיופית, אמר כי "אי אפשר היה לחגוג במקביל להתפרצות אדירה שהגיע מתוך שסע חברתי עמוק".

כתבות נוספות בחדשות 13:

פרץ גבר על שמולי ושפיר בסיבוב הראשון – ונבחר לראשות העבודה

כיצד ישפיע ברק על מע' הבחירות? זה מה שחושבים כתבינו הפוליטים

הבחירות במרצ: הורוביץ גבר על זנדברג ונבחר ליו"ר המפלגה

עמיר פרץ נואם במסע''ת לאחר הניצחון בפריימריז
עמיר פרץ נואם במסע''ת לאחר הניצחון בפריימריז | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שעמד מאחורי יוזמת ביטול הבחירות, הודיע כי מאמציו נכשלו. "בימים האחרונים ביקשתי לקדם עבורכם, אזרחי ישראל, את ביטול הבחירות המיותרות הללו ולחסוך לכם מיליארדים. לצערי לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות", הסביר.

אתמול כאמור, גבר חבר הכנסת עמיר פרץ על איציק שמולי וסתיו שפיר ונבחר ליו"ר מפלגת העבודה, כבר בתום הסיבוב הראשון, לאחר שקיבל 47% מקולות המתפקדים. שפיר הגיעה למקום השני עם 26.9% מהקולות, ואחריה - איציק שמולי עם 26% מהקולות. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 46%, וכ-30 אלף מתפקדי המפלגה השתתפו בבחירות.

כאמור, פרץ החליט לדחות אתמול את חגיגות הניצחון בשל מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה, וכתב: "הערב הזה הוא ערב מרגש מאוד עבורי ואני חש את כובד האחריות המוטלת עליי. החלטתי שלא לקיים את חגיגת הניצחון בשל השסע החברתי העמוק שהולך ומחריף לנגד עינינו, מחאת יוצאי אתיופיה וההתפרצות הקשה היא ביטוי לתחושת אפליה רבת שנים שהם נושאים איתם. נקיים את כל הפעולות הנדרשות לאיחוד המפלגה ולהפיכתה לבית פוליטי לכל ישראלי".

במערכת הפוליטית בירכו את פרץ על ניצחונו בבחירות. בין המברכים היו שני המועמדים האחרים (שפיר ושמולי), חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ויו"ר המפלגה הקודם, אבי גבאי. הברכות הגיעו גם מחוץ למפלגת העבודה, כשיאיר לפיד ובני גנץ ממפלגת "כחול לבן" שיגרו איחולים ליו"ר החדש-ישן.

פרץ נבחר לכנסת לראשונה ב-1988. בבחירות 2006 הוא עמד בראש המפלגה, לאחר מכן עזב אותה אל "התנועה" וחזר. כזכור, בתקופה האחרונה, שמולי ושפיר ניהלו קרב זה נגד זו, והתחרו ביניהם על קולות הבוחרים הצעירים. שמולי קרא לשפיר בשבוע שעבר לפרוש מהמרוץ, והאשים אותה בהפרעה לחילופי הדורות במפלגה ובפיצול הקולות בקרב המתפקדים הצעירים. מנגד, שפיר טענה כי הציעה לשמולי שותפות והאחרון סירב.