פרץ: "לא אשב עם נתניהו; לא אחרים את הליכוד בראשות מועמד אחר"

יו"ר מפלגת העבודה הטרי, אמר בריאיון ל"מטה המרכזי" כי יפעל להביא מנדטים מגוש הימין ומהמגזר הערבי, הכחיש שהוצע לו מכחול לבן להיות נשיא המדינה, ולא פסל חיבור עם אהוד ברק

זמן צפייה: 07:49

עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, אמר היום (שבת) בריאיון ל"מטה המרכזי" כי לא יישב עם הליכוד בראשות בנימין נתניהו לאור החשדות לשחיתות, אך לא פוסל את המפלגה אם יעמוד בראשה ח"כ אחר.

"באנו להחליף את נתניהו ולא לשבת איתו", הסביר פרץ. "כל עוד יש נגדו כתב חשדות כה חמור, לא אשב איתו. אם הליכוד יחליף מחר את המועמד, זה סיפור חדש לגמרי, אני לא מחרים את הליכוד".

פרץ הסביר כי ינסה להביא לשיתופי פעולה, בתוך גוש המרכז שמאל ומחוצה לו. "יש שלוש רמות של שיתופי פעולה", הסביר. "אחרי הבחירות, ולכן אני במגעים עם החרדים והערבים, תוך כדי הבחירות – התיאום ביני ובין כחול לבן, לא לתקוף אחד את השני, אפגש לשם כך ביום ראשון עם בני גנץ. והשלישי – חיבורים. בעניין זה יעמדו בפניי שני פרמטרים – איך מגדילים את גוש המרכז שמאל ואיך להביא את הקולות מהימין. אני יודע איך לעשות זאת".

עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

לעוד כתבות בנושא >>

פרץ על איחוד בגוש: "לא כולם חייבים להיות פרטנרים במפלגה אחת"

פרץ גבר על שמולי ושפיר בסיבוב הראשון – ונבחר לראשות העבודה

ברק: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב – נשלב ידיים כדי להפילו"

יו"ר מפלגת העבודה הסביר כי במקביל ינסה להביא קולות ממגזרים שמיעטו להצביע במערכת הבחירות האחרונה. "כשאני אביא קולות מהמגזר הערבי והדרוזי, אלה קולות שלא הצביעו, מדובר בכשני מנדטים תוספת לגוש", אמר. "כמו כן, אני מכוון ל-250,000 הבוחרים שהצביעו לאורלי לוי ולכחלון, יש ביניהם 100,000 קולות של אנשים שמעוניינים במפלגה חברתית".

פרץ הכחיש כי קיבל הצעה מכחול לבן להיות מועמד לנשיא המדינה: "בכחול לבן לא רמזו שיריצו אותי לתפקיד נשיא המדינה, ולא אקבל הצעה שכזאת. מרגע שהחלטתי לרוץ לראשות העבודה, סיפור הנשיא לא קיים יותר. אני מתכוון להיות ממוקד מטרה ולהנהיג את המפלגה לשנים רבות. אנחנו נהיה אלטרנטיבה אידאולוגית ואלקטורלית".

אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו
אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו | צילום: חדשות 13

על חיבור אפשרי עם אהוד ברק, אמר: "אני מאוד מעריך ומכבד את אהוד ברק. שנים לא דיברנו. הצלחנו להתגבר על כך, לפני כחודש ישבנו וניקינו שולחן. בבואנו לקבוע מה החיבורים, כל חיבור שיוסיף לי סיכוי להביא מנדטים מהימין הוא מבורך, וכל חיבור שיוסיף מנדטים באופן כללי לגוש הוא מבורך".

על מחאת יוצאי אתיופיה בעקבות התקרית בה סלמון טקה נורה למוות, אמר: "אני חושב שגילויי הגזענות בישראל זו חרפה. אני פונה לאותם נהגים שנתקעים בפקקים – תפסיקו לקטר, תגידו תודה שנותנים לך להשתתף במחאה. אני מרגיש שכשאני עומד בפקק אני שותף לאחד המעשים החשובים במדינת ישראל. צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית".

"איך ייתכן שהעדה שהייתה הכי שקטה מעומתת עם כל הממסד ויוצאים ממנה גילויי אלימות כל כך קשים?", שאל. "כנראה שהביצה המבעבעת של קיפוח וחוסר תחושת שייכות הגיעה לכדי פיצוץ".