פרץ גבר על שמולי ושפיר בסיבוב הראשון - ונבחר לראשות העבודה

שר הביטחון לשעבר השיג 47% מהקולות, הפך יו"ר המפלגה בפעם השנייה - אך דחה את חגיגות הניצחון בשל מחאות הקהילה האתיופית. שפיר הגיעה למקום השני עם 26.9% מהקולות, ואחריה שמולי עם 26.3%

זמן צפייה: 00:50

חבר הכנסת עמיר פרץ גבר הערב (שלישי) על איציק שמולי וסתיו שפיר ונבחר ליו"ר מפלגת העבודה, כבר בתום הסיבוב הראשון, לאחר שקיבל 47% מקולות המתפקדים. שפיר הגיעה למקום השני עם 26.9% מהקולות, ואחריה - איציק שמולי עם 26% מהקולות. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 46%, וכ-30 אלף מתפקדי המפלגה השתתפו בבחירות.

פרץ החליט לדחות את חגיגות הניצחון בשל מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה, וכתב: "הערב הזה הוא ערב מרגש מאוד עבורי ואני חש את כובד האחריות המוטלת עליי. החלטתי שלא לקיים את חגיגת הניצחון בשל השסע החברתי העמוק שהולך ומחריף לנגד עינינו, מחאת יוצאי אתיופיה וההתפרצות הקשה היא ביטוי לתחושת אפליה רבת שנים שהם נושאים איתם. נקיים את כל הפעולות הנדרשות לאיחוד המפלגה ולהפיכתה לבית פוליטי לכל ישראלי".

לעוד כתבות בנושא:

ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו – וסירבתי"

שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

שפיר בירכה את פרץ על זכייתו: "מברכת את עמיר פרץ על בחירתו ליו"ר. מודה לחברי מפלגת העבודה שנתנו בי את אמונם ובחרו בי במקום השני. ממחר בבוקר מתפנים למאבק האמיתי מול הימין ולהחלפת שלטונו המושחת של נתניהו".

שמולי בירך גם הוא וכתב: "מברך את עמיר פרץ עם היבחרו לראשות מפלגת העבודה ומאחל לו הצלחה".

אהוד ברק כתב בטוויטר: "עמיר, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, בהצלחה לך בדרך החדשה שכבר צעדת בה. אני מאמין שבכוחנו לעשות את מה שנדרש ולהתייצב יחד, לצד כוחות נוספים, על מנת להחזיר את ישראל למסלול הנכון".

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ׳ הצטרפה למברכים. "מאחלת לך ולכולנו שנצא בזכותך מהמשבר. נעשה הכול כדי לסייע לך במשימה הלא פשוטה, כדי שנשוב להיות רלוונטיים ומשפיעים ברוח ערכינו המשותפים".

יו"ר המפלגה היוצא אבי גבאי צייץ: "שוחחתי לפני זמן קצר עם היו"ר הנבחר, עמיר פרץ, ואיחלתי לו הצלחה בתפקיד החדש. מאחל לו שיוביל את המפלגה להישגים הראויים לה".


יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב: "ברכות לעמיר פרץ על היבחרו בפריימריז של מפלגת העבודה. אני מאחל לו הצלחה בתפקידו. מוקדם יותר שוחחתי עימו וסיכמנו להיפגש בזמן הקרוב".


ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) צייץ: "מברך את ידידי עמיר פרץ על חזרתו לראשות מפלגת העבודה. הבחירות קרובות והמלאכה מרובה. בהצלחה".

חברת הכנסת תמר זנדברג כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ברכות לעמיר פרץ, איש שמאל שמעולם לא התבייש בזה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) צייצה: "ברכות לעמיר פרץ על היבחרו ליו"ר מפלגת העבודה. זו הייתה התמודדות בין שלושה מועמדים ומועמדות ראויים. מאחלת לך שתדע להוביל את המפלגה לתקופה חדשה ולהיות חלק חשוב בקואליציה של מרכז שמאל שתחליף את שלטון האימים של נתניהו".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) בירך אף הוא: "אני מברך את עמיר פרץ על בחירתו לראשות מפלגת העבודה. חשיבותן של בחירות דמוקרטיות מתעצמת נוכח ריבוי המפלגות של איש אחד בפוליטיקה. אני קורא לאזרחי ישראל מימין ומשמאל לתמוך במפלגות שמקיימות הליך דמוקרטי בתוכן".

הפריימריז במפלגת העבודה
הפריימריז במפלגת העבודה | צילום: חדשות 13

פרץ נבחר לכנסת לראשונה ב-1988. בבחירות 2006 הוא עמד בראש המפלגה, לאחר מכן עזב אותה אל "התנועה" וחזר. כזכור, בתקופה האחרונה, שמולי ושפיר ניהלו קרב זה נגד זו, והתחרו ביניהם על קולות הבוחרים הצעירים. שמולי קרא לשפיר בשבוע שעבר לפרוש מהמרוץ, והאשים אותה בהפרעה לחילופי הדורות במפלגה ובפיצול הקולות בקרב המתפקדים הצעירים. מנגד, שפיר טענה כי הציעה לשמולי שותפות והאחרון סירב.

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: החדשות 13

שלושת המועמדים התכוננו אתמול לרגעי ההכרעה, וניסו לנצל את הרגעים האחרונים כדי למשוך אליהם עוד מצביעים. פרץ אמר אתמול כי "כפי שרבין פתח את המפלגה והפך אותה בית פוליטי, ולא רק מפלגה פוליטית, כך נעשה גם אנחנו". במקביל, אמרה שפיר כי "ההכרעה פה היא לא הכרעה על גיל, היא לא הכרעה על דור, היא הכרעה על הדרך בין מפלגה תבוסתנית ועייפה למפלגה שיוצאת להילחם על החיים שלנו".