הרב פרץ על היוזמה לביטול הבחירות: "ננסה למצות את המהלך"

שר החינוך הנכנס קרא בנאום כניסתו לתפקיד למנוע את ההליכה החוזרת לקלפיות: "זה לא טוב לעם ישראל, צריכים לעשות הכול כדי להמשיך את הדרך". בנט: "הפוליטיקאים בארץ הפכו למנותקי קשר"

זמן צפייה: 01:20

שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ, קרא היום (רביעי) בנאום כניסתו לתפקיד למנוע את ההליכה החוזרת לקלפיות: "זה לא טוב לעם ישראל, צריכים לעשות הכול כדי להמשיך את הדרך - ננסה למצות את המהלך". את הדברים אמר בטקס חילוף שר החינוך בירושלים.

הרב פרץ, שמתגורר ביישוב נווה שבדרום הארץ, התייחס בנאומו גם לעשרות השריפות שנגרמו מבלוני התבערה בימים האחרונים בעוטף עזה, ואמר כי "אני גר לא רחוק מעזה. כשאני מגיע הביתה אני רואה את השדות השרופים ואת כאבם של אחיי החקלאים. קשה מאוד לגדל בנגב משהו - זה לא יכול להימשך".

עוד אמר פרץ, כי "בבחריין יושבים כעת במזגנים ומדברים על כל מיני דברים נחמדים, אבל חמאס צריך לדעת את ידה הנחושה והנחרצת של ישראל, ואני יודע שזה מתחיל מהחינוך שלנו". לדבריו, "עם רודף שלום אנחנו, אבל למי שמחרחר מלחמה - אנו יודעים להשיב מלחמה".

כתבות נוספות בחדשות 13:

יאיר גולן פועל לגייס ח"כים לשעבר בעבודה למפלגה החדשה של ברק

רה"מ: "לא הוצעה לגנץ רוטציה – אין כוונה לוותר על ממשלת ימין"

מהבוקר – כ-20 שריפות בעוטף; בכיר בחמאס: ההבנות עם י-ם בסכנה

רפי פרץ ושמואל אבואב בטקס במשרד החינוך
רפי פרץ ושמואל אבואב בטקס במשרד החינוך | צילום: יוסי איפרגאן

בהמשך דבריו כינה שר החינוך החדש את מדינת ישראל "גן עדן", ואמר כי "אנחנו נטפח אותו במלוא האהבה, ההערכה והצניעות. ישבתי בהרבה סוגי מטוסים בחיים שלי, אני יודע טוב מאוד להפעיל מערכות - אבל לא הרגשתי באף קוקפיט כמו שאני מרגיש בקוקפיט הזה. כבר התאהבתי במקום הזה - ואני רוצה להמשיך אתכם".

השר הנכנס הודה לשר החינוך הקודם, נפתלי בנט, ואמר כי "אני לא נמנה באלו שמוחקים אוטומטית את כל מה שעשו קודמיהם. משרד החינוך היה בידיים של איש אוהב ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. הדרך שלנו אולי שונה בחלק מהדברים, אבל בדבר אחד יש אינטרס משותף לשנינו - טובת התלמיד, המורה, טובת מדינת ישראל והחינוך בה, ואגב נפתלי - גם בפוליטיקה זה ככה ביננו.

האשימו אותך בהדתה - אל תדאג, גם אלי מחפשים להדביק תארים כאלו ואחרים. היום זה הזמן להגיד מחדש - לא הדתה ולא החלנה, בואו נדבר על הערכים שלנו, על מורשת ישראל, על חיבור להיסטוריה של העם שלנו. אתה היית סיירת מטכ״ל פה. הסיירת יודעת לסמן את הדרך ולפרוץ קדימה. אני כאיש חיל האוויר יודע לבוא ולתקוף את המטרות".

בתום דבריו, התייחס פרץ גם לכהונתו כרב הצבאי הראשי במערכת צוק איתן: "יש לי מחויבות כלפי משפחות הנעדרים, הייתי הרבצ"ר ואני הודעתי להם על יקיריהם. הבנים עדיין לא שבו הביתה. מהמקום בו אני נמצא היום אעשה ככל שאוכל על מנת להחזירם. מבחינתי הנושא השנתי לשנת הלימודים הקרובה יהיה הערבות ההדדית בהשראת 'הבנים הדר גולדין ואורון שאול'".

גם שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, דיבר בטקס וקרא לבטל את הבחירות: "הפוליטיקאים בארץ הפכו למנותקי קשר, אני קורא למערכת הפוליטית - בטלו את הבחירות עכשיו, הציבור הישראלי רוצה שקט, הוא רוצה שמערכות המדינה יחזרו לתפקד בשבילו".

נפלתי בנט בטקס החלפת שרים במשרד החינוך
נפלתי בנט בטקס החלפת שרים במשרד החינוך | צילום: חדשות 13

לדבריו של השר לשעבר, "גם אני הפסקתי את הפנקסנות של מה ארוויח ומה אפסיד. אמרו שכאילו זכיתי בלוטו עם הבחירות הקרובות - ואני ואמר לכם, תבטלו אותן למען מדינת ישראל. העם צריך רציפות וממשלה מתפקדת, ובחירות חוזרות משתקות את המדינה כך ששנת 2019 כולה תהיה רק סביב בחירות. בחירות בעת הזו רק יעמיקו את הקיטוב והפילוג שגם כך נמצא ברמה גבוהה, אז גלו אחריות ומנעו מאיתנו את הגזרה המיותרת הזו".

עוד אמר בנט כי היום הוא מסיים את ארבע השנים הנפלאות בחייו: "את האחריות היקרה מפז לחינוך ילדי ישראל אני מפקיד אצל ידידי הרב פרץ. הרב רפי, אני מאחל לך הצלחה גדולה. אעשה כל שביכולתי כדי לעזור ולאפשר את ההצלחה שלך. עצה אחת לך - צא למסע הקשבה. בחודשים הראשונים שלי בתפקיד יצאתי למסע הקשבה - וגיליתי כמה אני לא יודע, ואז הבנתי היכן לשים את הדגש. תפקיד השר הוא לזהות מספר מצומצם של נקודות התערבות - ובהן לשנות. אני מבקש לומר תודה רבה לאנשי מערכת החינוך היקרים, אני נפרד בטעם מתוק, וקצת חמוץ".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190626-1244' autoplay='0' credit='' desc='בנט בנאום הפרידה ממשרד החינוך' kid='1_c4q1c3es' duration='832'']