אוחנה על הדחת פלמור: "אין שחר לספקולציות - ההחלטה היא שלי"

שר המשפטים הכחיש את הדיווחים לפיהם המהלך נעשה כדי לסייע למאמציו המשפטיים של נתניהו. "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל - ההפך הוא החריג, זו משרת אמון"

זמן צפייה: 00:23

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שלישי) לסערה סביב הדחת מנכ"לית משרדו אמי פלמור, ואמר כי "אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי ועל ידי בלבד". הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל, זו משרת אמון - ההיפך הוא החריג, כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי באשר לסיום תפקידה, והיא הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד".

כאמור, אוחנה הדיח מוקדם יותר היום את מנכ"לית פלמור לאחר חמש וחצי שנים בתפקיד - והיא תפרוש מתפקידה בימים הקרובים. לתפקיד צפוי להתמנות  מקורבו של השר אוחנה, אופיר כהן, ממייסדי העמותה למען משרתי המילואים.

יומיים לפני ההדחה, שיתף יאיר נתניהו פוסט בו כינה את פלמור "אשת שמאל". כמו כן, בצל חקירות נתניהו, בקרוב ייבחר פרקליט מדינה חדש, ומנכ"ל משרד המשפטים חבר בוועדת האיתור של פרקליט המדינה.

לכתבות נוספות בנושא: 

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

אוחנה: "בעיית האמון במח"ש קשה – וחוצת מגזרים"

אוחנה: "לא מגיע לכאן בטנק; ויכוחים פוליטיים – מקומם בכנסת"

Israel Justice Minister, Amir Ohana Attends A Special Cabinet Meeting In The Israeli Occupied Golan Heights
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

מהליכוד נמסר בתגובה לטענות לפיהן נתניהו מעורב בהחלטה: "כמעט כל שר מחליף את מנכ״ל משרדו עם כניסתו לתפקיד - כך היה מאז ומעולם. זאת משילות בסיסית וזאת דמוקרטיה, ההפך הוא היוצא מן הכלל. לשר משפטים משמאל היה לוקח שעתיים להחליף את מנכ״ל משרדו כדי להבטיח שמדיניותו תיושם. שר המשפטים אוחנה אמר שהחליט להחליף את מנכ״לית משרדו כבר לפני שבועות כך שכל קשר בין החלטתו לבין פוסט שפורסם ברשת רק לפני יומיים זה לא יותר מעוד פייק ניוז".

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, הגיב להחלטה ומסר כי "ההדחה של מנכ"לית מקצועית ומוערכת בתקופת ממשלת מעבר היא חציית קו אדום. נתניהו ואנשיו ממשיכים לפגוע בשירות הציבורי, בשומרי הסף ובשלטון החוק - ולא ינוחו עד שישלטו באחרון אנשי המקצוע במערכת כדי לשרת אינטרסים זרים".

יו״ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה אף היא למהלך: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן - במגזר הציבורי ובכלל".

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13

לאחר ההחלטה, אמר אוחנה כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לה הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

פלמור מצידה, הודתה לקודמותיו של אוחנה בתפקיד ואיחלה למחליפה בהצלחה: "אני מבקשת להודות לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה. אני מודה לשר אמיר אוחנה על דבריו החמים. אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות והן כמנהלת כללית. בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים".

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים
אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים | צילום: עיריית ב"ש

"אני פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות, וכל מי שעבד לצידי במסירות ונאמנות לאורך השנים. אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי, ואסייע בהעברה מסודרת של התפקיד", הוסיפה פלמור.

יומיים לפני ההדחה, שיתף בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פוסט בו כינה את פלמור "אשת שמאל". כמו כן, בצל חקירות נתניהו, בקרוב ייבחר פרקליט מדינה חדש, ומנכ"ל משרד המשפטים חבר בוועדת האיתור של פרקליט המדינה.

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13

המהלך של אוחנה מגיע כחודש וחצי לאחר סיום תפקידה של שקד כשרת המשפטים. במהלך טקס הפרידה משקד אמרה פלמור: "הגעת לכאן לפני ארבע שנים בדיוק וזכית לכהן ארבע שנים מלאות. המושג 'מלאות' כשמדובר באיילת שקד, משמעו עשייה יומיומית, בלתי פוסקת, בכל תחום מתחומי פעילותו של המשרד. איילת שקד במשך ארבע שנים עסקה יום יום ושעה שעה גם באזרח הקטן".