נתניהו החליט: קורא לימין שלא להצביע לעוצמה יהודית

רה"מ קרא לציבור בוחרי הימין שלא להצביע למפלגת הימין הקיצוני, בטענה שהצבעה עבורה היא החלשת הגוש. עוצמה יהודית: "מסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין חרדים"

זמן צפייה: 00:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שישי) לקרוא לציבור בוחרי הימין שלא להצביע למפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית, בטענה שהיא לא תעבור את אחוז החסימה, וכי הצבעה עבורה פירושו ש"ירדו לטימיון" קולות רבים שאמורים להיות חלק מגוש הימין.

"יש רק דרך אחרת למנוע ממשלת שמאל, להצביע עבורי, להצביע מחל, לא לזרוק את הקול למפלגות קטנות שלא יעברו את אחוז החסימה", אמר נתניהו, כשלצדו סוקר הליכוד ג׳ון מקלוקלן. "לאחר בדיקה מעמיקה והרבה סקרים שביצענו, ברור מעל לכל ספק שעוצמה לא עוברת את אחוז החסימה. הם עברו אצלנו בסקר אחד בלבד מתוך עשרות, אבל לפי הסקרים האחרונים אין שום סיכוי שהם יעברו את אחוז החסימה. זה ודאי, אל תזרקו את הקול שלכם לפח".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190913-1723' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו קורא לבוחריו לא להצביע לעוצמה יהודית' kid='1_qtex3io2' duration='51'']

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "אי אפשר לדעת לאיזה נתניהו להאמין, נתניהו אמר שאנחנו עוברים את אחוז החסימה או נתניהו שהוציא היום הודעה שעוצמה לא עובדת - במסגרת שתיית הקולות של הימין".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190913-1755' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר מגיב לנתניהו' kid='1_hyyj9tjn' duration='48'']

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "החלטת נתניהו אומרת באופן ברור כי פני הליכוד לממשלת האחדות. לפי כל הסקרים, הפנימיים והחיצוניים - אין רוב 61 לגוש הימין ללא עוצמה יהודית, ומסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין חרדים. עדיין יש אפשרות אחת להקמת ממשלת ימין - כניסת עוצמה יהודית לכנסת. כניסה של עוצמה יהודית לכנסת תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין ותמנע ממשלה מסוכנת עם גנץ. נמשיך לחבק את נתניהו אך לשמור עליו מימין".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, יו"ר המפלגה איילת שקד קראה לנתניהו "לשים בצד שנאות אישיות ולעבוד יחד", כהגדרתה. "ראש הממשלה צריך להתעסק בהגדלת הגוש ולא בקניבליזציה של ימינה", אמרה באירוע "שישי תרבות" בגבעתיים, "כל הקהל הימני ייצא להצביע. וצריך להצביע רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה. בכל מערכת בחירות הוא תוקף אותנו, את השותפים הטבעיים שלו. אתה לא רואה אותו עושה את אותם סרטונים על דרעי או על ליצמן, אלא רק על עלינו".

"ב-2009 לציפי לבני היו יותר מנדטים אבל נתניהו קיבל את הרכבת הממשלה כי היה לו גוש", אמרה שקד, "בבחירות האחרונות נתניהו הפסיד לנתניהו כי הוא שתה את המפלגות האחרות ולכן אנחנו וזהות לא עברנו את אחוז החסימה. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע ימינה. עם חמישה מנדטים למפלגת הימין האידיאולוגית ימינה זו לא תהיה ממשלת ימין. ממשלה בלי ימינה יש לה משמעות אחת - מחיקת הציונות הדתית והימין האידיאולוגי".

למרות הטענות, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נפגשה היום עם נשים בציונות הדתית, במטרה לשכנע אותן להצביע לליכוד. "הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית", אמרה נתניהו, "מי שרוצה את בנימין נתניהו כראש ממשלה חייב להצביע מחל - אין הצבעה בשני פתקים".

הצהרת ראש הממשלה נתניהו
הצהרת ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13
איילת שקד באירוע ''שישי תרבות'' בגבעתיים
איילת שקד באירוע ''שישי תרבות'' בגבעתיים, היום | צילום: אבי כהן, וואלה

בתוך כך נמשכים המאמצים גם מצד שאר המפלגות לנסות ולמקסם את מספר המצביעים. יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, טען כי "נתניהו מנהל קמפיין להחלשת המפלגה", כיוון שהוא מזהה זרימה של מצביעי ימין מתונים. "הוא יודע שאם העבודה-גשר תמשיך להתחזק, הוא לא יהיה ראש הממשלה וביום רביעי נקום לממשלה חדשה", אמר גם הוא באירוע "שישי תרבות" בגבעתיים. "לעומת זאת, אם נתניהו יצליח לפגוע או להעלים אותנו, לביבי יהיו לו 62 מנדטים ואז בטוח הוא יהיה ראש ממשלה".