רה"מ: ישראל זקוקה לממשלה חזקה - שלא נשענת על המפלגות הערביות

נתניהו נאם בפני פעילי הליכוד ותקף את התקשורת: "המערכת הייתה מוטה ע"י תקשורת חד צדדית נגדנו". לדבריו, "שוחחתי עם כל השותפות במחנה הימין" • רה"מ התקבל בקריאות "לא רוצים ממשלת אחדות"

זמן צפייה: 11:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הלילה (רביעי) לנאום מול פעילי הליכוד, והתקבל בקריאות: "לא רוצים ממשלת אחדות". נתניהו אמר בנאומו: "ישראל זקוקה לממשלה חזקה, יציבה וציונית. כזו שמחויבת לישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות, ששוללות את קיומה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

"אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת, אבל דבר אחד ברור – ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו עומדים בפני הזדמנויות כבירות, אתגרים ביטחוניים כבירים, ובראשם האיום הקיומי מצד איראן וגרורותיה ואנחנו נלחמים בה ללא לאות וללא מורא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן מובילה, הרשימה המשותפת – 15

גנץ: "נמתין לתוצאות האמת – אבל נראה שעמדנו במשימה"

ליברמן: "יש רק אופציה אחת – ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן"

Bibiui
בנימין נתניהו

"שוחחתי הערב עם כל השותפות של הליכוד במחנה הימין – כולן הביעו התחייבות חד משמעית להליכה משותפת. בימים הקרובים ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה וכדי למנוע ממשלה אנטי ציונית מסוכנת. זהו צו השעה", אמר נתניהו. רה״מ ייכנס בשעות הצהריים את כל ראשי סיעות גוש הימין ולאחר מכן ייכנס את סיעת הליכוד.

עוד אמר נתניהו: "עמדנו במערכה מוטה על ידי תקשורת חד צדדית ולא הוגנת. אבל זה לא הרתיע אותנו ולא עצר אותנו. פעלנו יחד והבאנו הישגים שלא ייאמנו מול חד צדדיות כזאת". לבסוף הוסיף: "אני מודה לח"כים מהליכוד – פעלנו כתף אל כתף, עמדנו יחד בלכידות ונעמוד יחד מלוכדים במשימות שלפנינו".

Likuuud
רשימת הליכוד

גנץ: "נתניהו לא הצליח במשימתו - נפעל להקמת ממשלת אחדות"

יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הלילה נאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים והכריז: "נפעל החל מהלילה להקמת ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון העם ושתציב סדרי עדיפויות כפי שהם צריכים להיות. אני מתכוון לדבר עם כולם".

"לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו, לעומתו, הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן הצליח בגדול והוא כאן כדי להישאר", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "המגעים הפוליטיים התחילו הלילה. שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכנן גם לדבר עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים".

Gantzt
בני גנץ

מדגם חדשות 13: גוש המרכז-שמאל ביתרון של 6 מנדטים על גוש הימין

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד קיבלה 32 מנדטים והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 30 מנדטים. גוש המרכז-שמאל ביתרון עם 59 מנדטים וגוש הימים עם 53 מנדטים. ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ימינה עם 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר עם 6 מנדטים.