ברקע השיקולים לפטרו: סמוטריץ' נפגש עם נתניהו

רה"מ ושר התחבורה נפגשו בירושלים, לאחר ששרים בליכוד טענו כי ערך דיונים בלשכתו בשאלה אם לסיים את תפקידו. זאת, ברקע המתקפה שלו נגד נתניהו: "ראש ממשלה חלש. אפס משילות - אפס מנהיגות"

זמן צפייה: 02:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (הימין המאוחד) נפגשו היום (שני) בירושלים, לאחר שמוקדם יותר טענו שרים בליכוד כי נתניהו קיים דיונים בלשכתו בשאלה אם לפטר את סמוטריץ', בעקבות הדברים הקשים שכתב נגדו אמש בחשבון הטוויטר שלו. מהליכוד נמסר: "אין תגובה".

כזכור, סמוטריץ' התייחס אמש להחלטת בית המשפט המחוזי לאסור על קיום אירוע עירוני בהפרדה מגדרית בעפולה, ובחר לתקוף את הרשות השופטת וכן את נתניהו. "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פונדמנטליסטי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "מאחר וחסידי משילות אנחנו, לא נפטור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190812-1829' autoplay='0' credit='' desc='סמורטיץ′ נכנס למשרד ראש הממשלה לפגישה עם נתניהו' kid='1_96o6eq4n' duration='19'']

לכתבות נוספות בנושא >>

שרים בליכוד: נתניהו שוקל לפטר את סמוטריץ' בעקבות דבריו נגדו

סמוטריץ' נגד נתניהו: "אפס מנהיגות – טרלול במשמרת רה"מ"

סמוטריץ' נגד רה"מ: "נתניהו מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין"

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס


יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לדברי סמוטריץ'. "סמוטריץ', התבלבלת עפולה זו לא מאה שערים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אם לרגע חשבנו שצום תשעה באב יגרום לבצלאל סמוטריץ' להרהר מעט בתוכניותיו להחזיר את מדינת ישראל לימי דוד המלך, מסתבר שטעינו".

"התגובה המטורללת של שר התחבורה על ביטול האירוע בהפרדה בעפולה והדרישה שאיחוד מפלגות הימין יחד עם החרדים יתנו כניסה לממשלה בחקיקה שתבטיח את הפיכת ישראל למדינת הלכה, זאת הסיבה ש'ישראל ביתנו' לא תשב בממשלה עם סמוטריץ', פרץ והחרדים. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לנורמליות. Make Israel Normal Again".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

חברת הכנסת נועה רוטמן (המחנה הדמוקרטי) התייחסה אף היא לדבריו של שר התחבורה: "בצלאל סמוטריץ', איש עם כיפה ובלי אלוהים, שלא מתבייש להפיץ את תורתו החשוכה ולהרבות מחלוקת בעם גם ביום זיכרון כמו תשעה באב. אירועי הפרדה הם שם מכובס לשוביניזם עתיק שמנסה לכבוש לו דרך לתוך השיח הלגיטימי. טוב עשה בית המשפט שמנע את שינוי הפרהסיה בעיר עפולה. וטוב יעשה סמוטריץ׳ אם יפסיק לנסות לכבות עלינו את האור: השנה 2019. נשים וגברים מסרבים להיות אויבים".