ריבלין: "הקריאה לכינונה של ממשלת אחדות - חשובה"

נתניהו וגנץ לחצו יד באזכרה של שמעון פרס, בתיווכו של הנשיא. יו"ר כחול לבן צפוי להתייחס לקריאת יריבו להקים קואליציה רחבה. רה"מ: "בני, הבה נפעל יחד כדי להביא את ישראל לחוף מבטחים"

זמן צפייה: 11:32

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (חמישי) לאפשרות לכינונה של ממשלת אחדות, ואמר כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות - ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך את ראש הממשלה על הצטרפותו לקריאה זו". את הדברים אמר בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל בירושלים.

"אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת", המשיך הנשיא. "אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים, מוטלת עליכם - נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

עוד אמר ריבלין: "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל. המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול ולשרת את אזרחי ישראל. כשיגיעו אליי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל - מהר ככל הניתן".

לכתבות נוספות בנושא: 

נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

"גרינבלט יבקר היום בישראל; צפוי להיפגש עם נתניהו וגנץ בנפרד"

עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו – נמליץ על גנץ לנשיא"

בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו
בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לנאום אחרי ריבלין, ואמר: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת - פרס צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים. גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים".

"אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה, בשביל כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות, אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה".