חיים כץ הציע לנתניהו: פריימריז בעוד כשנה; טרם התקבלה החלטה

לאחר הצהרת הליכוד כי ראש הממשלה שוקל לערוך בחירות פנימיות בקרוב, יו"ר מרכז המפלגה הניח במפגש בין השניים הצעה לפיה המהלך יתרחש, אך לא בקרוב. נתניהו שוקל את צעדיו בנושא

זמן צפייה: 00:24

הפלונטר הפוליטי: לאחר הצהרת הליכוד לפיה נשקלת אפשרות לערוך פריימריז בזק בקרוב, ח"כ חיים כץ הציע הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא - ולהכריז על פריימריז בעוד כשנה. נתניהו שוקל, אך עדיין לא התקבלה החלטה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לקראת פריימריז? נתניהו זימן לפגישה את יו"ר מרכז הליכוד

הליכוד: נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק; סער: "אני מוכן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא
ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הליכוד הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.

זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן". בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר במליאת הכנסת: "כשנרצה להתייחס מעבר למילים הפשוטות והברורות, נעשה זאת בצורה מסודרת. הדברים הם ברורים, ואם יהיה צורך להוסיף מעבר לכך נוסיף בזמן אמת".

בהמשך, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ לפגישה. כץ הגיב לדברים ומסר כי "אני לא רואה שום צורך בקיום פריימריז לראשות הליכוד, שכן מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור - ואף אחד בליכוד לא יעז לצאת כנגדו". "הערב אדיין עם ראש הממשלה בנושא, נטכס עצה, ובמידה והוא סבור שיש לקיים פריימריז - נעשה זאת בהליך מהיר נקי ודמוקרטי".