מרכז הליכוד אישר: נתניהו יהיה המועמד היחיד לראשות הממשלה

ההצעה שהציג חיים כץ התקבלה, ונתניהו יהיה היחיד מטעם הליכוד להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה לכל אורך תקופת הכנסת ה-22, או לחלק ממנה במסגרת רוטציה. נתניהו לא הגיע להצבעה

זמן צפייה: 00:52

מרכז הליכוד אישר הערב (חמישי) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהציג יו"ר המרכז חיים כץ, וקבע כי הוא יהיה המועמד היחיד מטעם המפלגה להרכיב ממשלה ולעמוד בראשותה לכל אורך כהונת הכנסת ה-22, או לחלק ממנה במסגרת רוטציה. זאת, גם אם לא יצליח להרכיב ממשלה. כמה מאות בודדים הגיעו להצבעה, ונתניהו עצמו נעדר ממנה.

כזכור, בשבוע שעבר נמסר מטעם הליכוד כי נתניהו קיבל את הצעת יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ לכנס את מרכז הליכוד ולאשרר שנתניהו הוא מועמד הליכוד לכל כהונת הכנסת ה-22. עוד נמסר כי ההחלטה קובעת שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מרכז הליכוד יתכנס לאשרר שנתניהו הוא מועמד המפלגה היחיד לרה"מ

הליכוד: נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק; סער: "אני מוכן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה | צילום: חדשות 13

משמעות הצעת ההחלטה היא שאף מועמד אחר מתוך הליכוד לא יהיה מועמד לראשות הממשלה בכנסת ה-22, במקרה שנתניהו ייכשל במאמצי הרכבת הממשלה. לא צפויים פריימריז בהמשך, כפי שהציע כץ. כאמור, חיים כץ הציע אמש לנתניהו לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא - ולהכריז על פריימריז בעוד כשנה.

מוקדם יותר באותו יום, הליכוד הודיעה כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.

זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן". בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר במליאת הכנסת: "כשנרצה להתייחס מעבר למילים הפשוטות והברורות, נעשה זאת בצורה מסודרת. הדברים הם ברורים, ואם יהיה צורך להוסיף מעבר לכך נוסיף בזמן אמת".