נתניהו: "יש שתי אפשרויות - ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת"

ראש הממשלה נשא דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד והודיע כי יריב לוין יעמוד בראש צוות המשא ומתן. "אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות ואנטי ציונות - נעשה כל מאמץ למנוע זאת"

זמן צפייה: 03:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או מפלגה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול התאגרים הביטחוניים והמדיניים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות אנטי-ציונות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה כזאת. זאת המחויבות שלנו למדינת ישראל ולבוחרינו", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי יחד עם ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה ורשימת ימינה, התקבלה ההחלטה כי הם ילכו יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו, שבראש צוות המו"מ יעמוד שר התיירות יריב לוין. "אנחנו ננהל את המו"מ מתוך מציאות אחת משותפת לכל המפלגות", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

"עתידו של נתניהו לא ידוע": הדיווחים בעולם על הבחירות בישראל

איימן עודה נגד נתניהו: "אבו יאיר – להסתה יש מחיר"

Likudu
סיעת הליכוד

מוקדם יותר היום נפגשו ראשי מפלגות הימין והחרדים עם נתניהו במשרדו, והתחייבו על הקמת בלוק ימין אחד בהובלתו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. נוסף על כך, התחייבו המפלגות להקים צוות מו״מ משותף לכל סיעות בלוק הימין.

במהלך המפגש הציע נתניהו שכל המפלגות ילכו יחד לנשיא כבלוק וינהלו משא ומתן קואליציוני משותף. מנגד, ראשי המפלגות דרשו שנתניהו יתחייב פומבית ללכת איתם לקואליציה, ולא ישתמש בהמלצתם רק כדי לצלוח את הנשיא ואז ילך למשא ומתן עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בפגישה, כאמור, השתתף שר התיירות לוין, ששימש כראש צוות המו"מ של מפלגתו בתום מערכת הבחירות הקודמת. נוסף על כך, נכחו בפגישה ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני, ראשי ימינה נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ׳. יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי נפגש עם רה"מ נתניהו מוקדם יותר הבוקר, מאחר ולא יכול היה להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי.

Likuuud
רשימת הליכוד

כאמור, לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.

מנתוני התוצאות הארציות נכון לעכשיו כחול לבן עם 25.6% מהקולות, והליכוד מעט אחריה עם 25%. לרשימה המשותפת 10.7%, ש"ס וישראל ביתנו עם כ-7% כל אחת, יהדות התורה וימינה עם כ-6% כל אחת, העבודה עם 5% והמחנה הדמוקרטי עם כ-4%.