"לא הושגה פריצת דרך": הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן

לאחר פיצוץ המשא ומתן בין מפלגות הליכוד לכחול לבן, רה"מ ויו"ר ישראל ביתנו נועדו בניסיון לשים סוף לפלונטר הפוליטי. מטעם נתניהו נמסר: "הצענו לליברמן להצטרף לממשלת אחדות מהר ככל הניתן"

זמן צפייה: 00:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בניסיון למצוא פתרון לפלונטר הפוליטי. זאת כאשר במקביל נערכת היום השבעת הכנסת ה-22.

בסיום הפגישה נמסר מטעמו של ראש הממשלה: "בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו. בפגישה לא הושגה פריצת דרך. ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה".

מטעם ישראל ביתנו נמסר: "הסתיימה הפגישה בין יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה ציין ח״כ ליברמן שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים ממשלת אחדות היא צו השעה ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אח״כ נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חרף פגישתו עם נתניהו – ליברמן לא צפוי להתגמש בעמדתו • פרשנות

נתניהו נגד לפיד: "מחזיק בגנץ כבן ערובה וגורר המדינה לבחירות"

ליברמן לנתניהו וגנץ: ישראל לא תסלח לכם אם תובילו לעוד בחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

הפגישה נערכה לאחר פיצוץ המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, שבעקבותיה אמר נתניהו "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה".

ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה. כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

לפני כן נפגש ליברמן עם המטה המצומצם של מפלגתו, ובשיחה עימם העלה תסריט חדש אם שתי המפלגות הגדולות לא יגיעו להסכמה: "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות". יו"ר ישראל ביתנו הדגיש כי "גם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד". נוסף לכך, ליברמן הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת ה-22, שתיערך היום, למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191002-2004' autoplay='0' credit='' desc='השר זאב אלקין ' kid='1_c9gsq8zo' duration='342'']

השר זאב אלקין התייחס אתמול לפגישה עם ליברמן בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "ליברמן הודיע שהוא רוצה להיפגש, נתניהו מעוניין להפוך כל אבן כדי להקים כאן ממשלה. אם ליברמן שינה את גישתו ומוכן להקים ממשלת ימין, אפשר להקים ממשלה תוך שבוע זה מאוד פשוט, לסיים את המשבר הפוליטי".

מוקדם יותר אתמול, ראש הממשלה תקף את חבר הכנסת יאיר לפיד וטען כי הוא זה ששם מקלות בגלגלים של ממשלת האחדות: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו", כתב נתניהו. "לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

לפיד עצמו מיהר להשיב לנתניהו וכתב: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכול כדי להוביל לבחירות - בנימין נתניהו".