נתניהו נגד לפיד: "מחזיק בגנץ כבן ערובה וגורר המדינה לבחירות"

בצל המגעים התקועים בין המפלגות, רה"מ תקף את בכיר כחול לבן וטען שהתעקשותו לקבל רוטציה מונעת אחדות. "מסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו". לפיד: "אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה - נתניהו"

זמן צפייה: 05:08

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (רביעי) את חבר הכנסת יאיר לפיד, בצל הקשיים במו"מ בין הליכוד לכחול לבן. זאת, לאחר שהבוקר נפגש נתניהו עם ראשי סיעות הימין, וסיכם עמם שהמפלגות ימשיכו יחד כבלוק.

"הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו", כתב נתניהו. "לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

לכתבות נוספות בנושא >>

ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ – נניח הצעה משלנו"

נתניהו כינס את ראשי הימין: סוכם שמפלגות הבלוק ימשיכו יחד

כחול לבן ביטלה המפגש בין גנץ לנתניהו; הליכוד: נדהמנו מההחלטה

יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו | צילום: החדשות 13

לפיד עצמו מיהר להשיב לנתניהו וכתב: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכול כדי להוביל לבחירות - בנימין נתניהו".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף גם הוא את לפיד ואמר כי "לפיד מהמר על כל הקופה - זה יכול להיות בסדר אם זו הקופה הפרטית שלו, הבעיה היא שהוא מהמר על הקופה הציבורית, שתצטרך לשלם את הבחירות השלישיות בגלל חלומות באספמיה. אני גם לא מבין את חברי 'חוסן לישראל' שממלאים פיהם מים כאשר לפיד מהתל ביו"ר שלהם ומרקיד אותו לצלילי חליל האינטרסים שלו".

הבוקר, כינס נתניהו את ראשי מפלגות הימין וצוות המשא ומתן הקואליציוני, השרים יריב לוין וזאב אלקין. השרים עדכנו את הנוכחים בפיצוץ במשא ומתן מול כחול לבן, והוסיפו כי "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות, הוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

מהליכוד נמסר כי חברות הגוש סיכמו להמשיך לדבוק באחדות גוש הימין, ולהימנע מניהול משא ומתן עצמאי עם כחול לבן. עוד נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנוגע למועד החזרת המנדט לנשיא.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש הבוקר עם המטה המצומצם של מפלגתו, התייחס לכישלון המפלגות להגיע להסכמות ואמר כי "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף ליברמן כי "אחרי יום כיפור נכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה", והבהיר שינצל את השבעת הכנסת ה-22 שתחול מחר למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד. כמו כן, הודגש במפגש המטה כי "גם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

אתמול, ביטלה מפלגת כחול לבן את המפגש שהיה אמור להתקיים היום בין ראשי המפלגות בניסיון להרכבת ממשלת אחדות. מהמפלגה נמסר כי "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן לא יתקיים מפגש כזה. בנסיבות אלה, אין מקום לקיים גם מפגש בין שני ראשי המפלגות". הליכוד בתגובה אמרו כי הם "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות".

בליכוד תקפו את ההחלטה ובפרט את חבר הכנסת יאיר לפיד ואמרו כי "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".