בעקבות המבוי הסתום במו"מ: נתניהו וגנץ ייפגשו ביום רביעי

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר כחול לבן שנמצא בלונדון, וקבע להיוועד עמו לאחר פגישת נציגי המפלגות. הליכוד: "נתניהו עושה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך, לפני החזרת המנדט לנשיא"

זמן צפייה: 02:16

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שנמצא בלונדון, וביקש להיפגש עמו ביום רביעי, לאחר פגישת צוותי המו"מ של המפלגות. זאת, לאחר שהפגישה שאירעה היום הסתיימה ללא התקדמות במשא ומתן.

מטעם הליכוד נמסר כי: "בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו עושה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך במו"מ לממשלת אחדות, לפני החזרת המנדט לנשיא".

מנגד, מכחול לבן מסרה כי "אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית. זוהי מטרתנו ונעשה הכול בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו. רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת".

לכתבות נוספות בנושא >>

עוד פגישה תמה ללא תוצאות: חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד

ליברמן לנתניהו וגנץ: ישראל לא תסלח לכם אם תובילו לעוד בחירות

גנץ לנתניהו: "בוא למו"מ – בלי תנאים מוקדמים, ספינים ובלוקים"

רה''מ נתניהו ובני גנץ
רה''מ נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו קרא שוב לממשלת אחדות, וסיפר כי התקשר לגנץ וקבע איתו להיפגש ביום רביעי בצהריים. "אין פתרון אחר. או שנעשה את זה עכשיו או בסוף, אחרי שאני אחזיר את המנדט ואחרי שבני יחזיר את המנדט. אין אלטרנטיבה אחרת, מוטב מוקדם מאשר מאוחר".

מוקדם יותר, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לכישלון המגעים בפגישה שנערכה היום בין הליכוד וכחול לבן ופנה לנתניהו וגנץ בחשבון הפייסבוק שלו: "סבב בחירות נוסף לא יוביל לתוצאה שונה. גלו אחריות, שימו את האגו והאינטרסים האישיים בצד - אזרחי ישראל לא יסלחו לכם אם תובילו לסבב בחירות נוסף".

"כמעט שבועיים עברו מיום הבחירות. עם ישראל אמר את דברו – הציבור דורש ממשלת אחדות", נכתב בפוסט, "אני פונה אליכם, בנימין נתניהו ובני גנץ. לליכוד ולכחול לבן 65 מנדטים ביחד. אתם לא זקוקים לא לישראל ביתנו ולא למפלגות אחרות כדי להקים ממשלה. אזרחי ישראל לא יסלחו לכם אם תובילו אותנו לסבב בחירות נוסף רק בגלל עניינים פרסונליים ואגו".

כאמור, מוקדם יותר היום תמה לאחר כשעתיים פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, שנערכה הבוקר. בתום הפגישה כחול לבן תקפה את הליכוד ומסרה כי "בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל". במקביל בליכוד הבהירו שלא ימסרו היום את המנדט לנשיא: "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא".

בכחול לבן האשימו את הליכוד ואמרו כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'". מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".

גורם בליכוד הוסיף כי "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".