נתניהו: "לפיד, ליברמן וכמה פוליטיקאים בימין מתכננים קומבינה"

רה"מ אמר במפגש עם חברי ליכוד כי מספר 2 בכחול לבן ויו"ר ישראל ביתנו "רוצים להרוס את הדמוקרטיה". זאת ברקע אמירתו של ליברמן לפיה יש אפשרות להמליץ על מועמד אחר מהליכוד לראשות הממשלה

זמן צפייה: 03:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) במפגש עם חברי ליכוד באילת כי יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וכמה פוליטיקאים מהימין מתכננים "קומבינה". זאת לאחר שליברמן העלה אפשרות להמלצה על מועמד אחר מהליכוד להרכבת הממשלה. יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "זה שאתה פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחריך".

"בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", אמר. "מה התוכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד".

"אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, מח"ל בראשות עבדכם, ככה כתוב על הפתק, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התכנית שלהם", המשיך. "אנחנו לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד, אנחנו ננצח ואיך ננצח? רק בדרך אחת. רק ליכוד אחד גדול! רק מח"ל אחד גדול! זה מה שמפוצץ את הקומבינה הזאת".

במקביל, ברקע אמירתו של ליברמן, פורסם בחדשות 13 כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש בשבועות האחרונים עם ח"כים ושרים בליכוד, כשברקע מרחפת השאלה מה יהיה ביום שאחרי נתניהו. בשיחות סגורות, טען אדלשטיין כי הוא רואה עצמו כמחליף עתידי של נתניהו, ואף הראה לבני שיחו סקר שפורסם ב"מקור ראשון" לפני כחודש, לפיו בקרב הציבור החילוני הוא יותר פופולרי מנתניהו, ובציבור הדתי הוא אף עוקף את נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'. חרף זאת, הדגיש יו"ר הקואליציה כי "הוא לא עוסק בשטויות האלה בכלל", כך לפי גורמים ששוחחו איתו.

למרות שמוקדם יותר היום התחייבו חברי הליכוד לתמוך בנתניהו כמועמד היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, אין לכך משמעות מחייבת ביום שיצטרכו להרכיב ממשלה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אף הציג את אדלשטיין כחלופה אפשרית לנתניהו, אך כל עוד נתניהו בזירה - לא נראה שיש לאדלשטיין כוונה לפעול להחלפתו. עם זאת, ייתכן שהיום שבו ייאלץ נתניהו לפנות את מקומו קרוב, כאשר אם לא יצליח להקים ממשלה לאחר הבחירות, המלאכה תוטל על ח"כ אחר, ובליכוד כבר הצהירו שלא ילכו לסיבוב בחירות נוסף.

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: החדשות 13

מטעמו של אדלשטיין נמסר: "מדובר בידיעה מופרכת מתחילתה ועד סופה. נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. כל ניסיון לתקוע טריז בתוך הליכוד ולהטיל דופי במוניטין של אדלשטיין ובקשר החם שלו עם נתניהו - לא יצלח".

מוקדם יותר היום שלח ח"כ דוד ביטן הודעה לכל מועמדי רשימת הליכוד לכנסת, ובה ביקש שיתחייבו שרה"מ נתניהו הוא "המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה". על היוזמה פורסם לראשונה באתר YNET. "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי ללא תלות בתוצאות הבחירות, רה"מ בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך לעצומה", נכתב בהודעת הטקסט ששלח ביטן לחברי המפלגה - שחתמו כולם על ההתחייבות.

לאחר הבקשה, פרסמה המפלגה הודעה לפיה "כל חברות וחברי רשימת הליכוד לכנסת ה-22, ממקום 2 ועד 40 - חתמו על 'עצומת האחדות' של הליכוד שיזם ח"כ ביטן. העצומה קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד נמסר: "גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד - המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו"ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו"ר המפלגה. התסכול שלהם מובן - המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי".

ח"כ שלמה קרעי ממפלגת הליכוד מסר: "‏גם אני, באמונה ובגאווה גדולה, חתמתי על המסמך ההצהרתי שמועמד הליכוד היחיד לראשות הממשלה מטעם בליכוד הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות".

מכחול לבן נמסר כי "בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבין כחול לבן, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו". בנוסף, בתגובה להודעתו של ביטן כתב שר הבטחון לשעבר וחבר מפלגת כחול לבן, משה בוגי יעלון, בחשבון הטוויטר שלו: "הידיעה מזכירה את הדרישה בקוריאה הצפונית, שכל אזרח ותייר יקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג".