רה"מ משיב לגנץ: "ברית הגנה עם ארה"ב לא תגביל את חופש הפעולה"

נתניהו התייחס לביקורת שמתח יו"ר כחול לבן על ההסכם, והדגיש את חשיבות ממשלת האחדות: "תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו - עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת" • כעת: פגישת השניים בקריה

זמן צפייה: 01:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לביקורת שהעביר יו"ר כחול לבן בני גנץ על ברית הגנה עם ארה"ב, והצהיר כי "ההסכם לא יגביל את חופש הפעולה שלנו, כמו שזה לא מגביל חברות בנאט"ו לתקוף כשהן רוצות. הסכם ההגנה שאני מביא עם הנשיא טראמפ יותאם כמובן לצרכים שלנו וישמר את חופש הפעולה שלנו". את הדברים אמר בפגישה עם חברי מרכז ליכוד במצודת זאב.

עוד התייחס ראש הממשלה למגעים להקמת ממשלה, וטען כי "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה"ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו - ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה קריטית עם ארה"ב. ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי". בד בבד, השניים נפגשים הערב בקריה שבתל אביב, בניסיון לכונן ממשלת אחדות.

עוד בחדשות 13:

נתניהו יטוס מחר לפורטוגל וייפגש עם פומפאו

גנץ נגד ברית ההגנה עם ארה"ב: "לא נתמוך בהסכם שיגביל את צה"ל"

נתניהו: "הלכתי רחוק"; גנץ: "נמצא עבורך מעמד ההולם את מצבך"

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, התבטא גנץ נגד ברית ההגנה - שאותה הציג ראש הממשלה לפני הבחירות בספטמבר, ובגינה טוען כי המשך כהונתו בתפקיד הכרחית. "כחול לבן בראשותי לא תתמוך בהסכם בינלאומי שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה", אמר גנץ.

"יש לי הערכה עמוקה ליחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים. אבל חשש כבד עולה כי ראש ממשלה שעסוק בעצמו יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו יום אמר נתניהו כי שוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן, בקעת הירדן וברית ההגנה, והוסיף בהקשר הפוליטי: "הצעתי לגנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות". את הדברים אמר בטקס הנחת אבן פינה ל-12 מפעלים חדשים באשקלון.