געוואלד אחרון בגרון ניחר: השעות האחרונות של קמפיין נתניהו

במשך שעות ניסה רה"מ להניע את מצביעיו באמצעות לייב פייסבוק עד שהצטרד. בפעם הראשונה, בתולדות הקריירה הפוליטית שלו, נראה שכל הטריקים של "הקוסם" לא הספיקו - והוא הגיע תשוש לגני התערוכה

זמן צפייה: 03:03

את יום הבחירות סיים נתניהו בנאום שנשא בקול ניחר, בשלוש לפנות בוקר (רביעי), בפני האוהדים השרופים ביותר באירוע בגני התערוכה, אז שינה את הזמירות באשר לגוש השמאל. לזכותו ייאמר שלאורך היום שחק נתניהו את קולו עד דק כדי שלא להגיע לרגע הזה. רבים ראו בקמפיין הגעוואלד של נתניהו קריאת "זאב-זאב", אחרי שכבר שמעו מנתניהו די והותר זעקות שבר, אבל הוא נלחם עד הסוף.

בסופו של יום, מצביעיו הנאמנים של נתניהו לא יצאו לקלפיות, ומי שכונה בעבר "הקוסם", "קינג ביבי" ו"מלך ישראל" הפעיל כל נשק אפשרי. דף הפייסבוק החזק בישראל עבד במלוא הכוח, והתשוקה שהפגין ראש הממשלה עלתה על זו של כל פוליטיקאי אחר. בפעם הראשונה בתולדותיו, נראה היה שכל המאמצים לא הספיקו.

כאתמול, כך גם היום, הקמפיינר הממוקד והנחוש ביותר בדור האחרון, מזהה מטרה וחותר אליה. מי שעמל בחודשים האחרונים לצייר את בני גנץ אדם "אפוי למחצה" המסוכן לביטחונה של ישראל, עסוק היום כבר בטקטיקות סביב שאלת שיתוף הפעולה עם בני גנץ.

עוד בחדשות 13:

בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

נתניהו: "יש שתי אפשרויות – ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת"

עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו – נמליץ על גנץ לנשיא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת ''מקור ראשון''
ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת ''מקור ראשון'' | צילום: אבישג שאר-ישוב

מוקדם יותר היום אמר אחד מבכירי מפלגות הימין לחדשות 13 כי "אני מתרשם שנתניהו מבקש לשמור לעצמו אופציה לבחירות שלישיות. זה מסוכן. צריך למנוע את התרחיש הזה".

במקביל, ראש הממשלה צוטט אומר בישיבת סיעת הליכוד, שנערכה מוקדם יותר היום, כי "הפסדנו בגלל שאננות. הזהרתי מפני אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הימין בפריפריה וביו"ש – וצדקתי".

בתוך כך, הליכוד הוציאה הודעה בהקשר לפרסום תוצאות האמת ולהרכבת הממשלה: "ראש הממשלה נתניהו לא פוסל אף מפלגה ציונית ולכן אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות. מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לממשלה ציונית חזקה ולא לממשלה שנשענת על מפלגות ערביות או לבחירות נוספות. לאחר שגיבשנו היום את בלוק מפלגות הימין, נפנה בימים הקרובים לכל המפלגות הציוניות ונתחיל במו״מ מיידי".

בהצהרה לתקשורת אמר הבוקר ראש הממשלה כי "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או מפלגה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

Likudu
סיעת הליכוד

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול התאגרים הביטחוניים והמדיניים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות אנטי-ציונות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה כזאת. זאת המחויבות שלנו למדינת ישראל ולבוחרינו", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי יחד עם ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה ורשימת ימינה, התקבלה ההחלטה כי הם ילכו יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו, שבראש צוות המו"מ יעמוד שר התיירות יריב לוין. "אנחנו ננהל את המו"מ מתוך מציאות אחת משותפת לכל המפלגות", אמר.