רה"מ החל בקמפיין: חייבים לנצח כדי שלא יכפו עלינו עוד בחירות

נתניהו האשים את המפלגה היריבה בכך שגררה את המדינה לבחירות בשל רצונה להקים ממשלת מיעוט עם המפלגות הערביות. כחול לבן בתגובה: "נתניהו, תשמור קצת שקרים גם לקמפיין"

זמן צפייה: 00:37

בדרך לבחירות 2020: שעות ספורות לפני תום המנדט שיוביל לפיזור הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את כחול לבן ואמר בסרטון שפרסם כי "בשעות האחרונות כחול לבן מוציאים מבול של ספינים. הם ניסו לעשות הכל כדי להקים ממשלת מיעוט עם תומכי הטרור עודה וטיבי וגם בזה הם נכשלו. הם כפו עלינו בחירות חדשות. זה מיותר. יש רק דבר אחד לעשות וזה לנצח בגדול, וזה מה שנעשה". כחול לבן השיבה: "נתניהו, תשמור קצת שקרים גם לקמפיין".

עוד אמר נתניהו כי "הם רוצים להסתיר את העובדה שהם עשו הכל כדי להימנע מהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהייתה מספחת את בקעת הירדן ומחילה את הריבונות הישראלית על היישובים ביו"ש". ח"כ אחמד טיבי הגיב לדבריו של רה"מ ואמר כי "עכשיו אני עוד רק תומך טרור, עד שנגיע ל-2.3 הוא כבר יקרא לנו בן לאדן".

נתניהו יגיע לבחירות השלישיות במצב יותר גרוע כמעט מכל הבחינות – משפטית, פוליטית, וגם מבחינת החזית מבית. אתמול הוא אמר לפעילי ליכוד שהוא הפיק לקחים מהבחירות האחרונות, ואחד מהם הוא לנסות ולגעת יותר בציבור, בשטח דרך סיורים ברחבי הארץ, עם פחות דגש על רשתות. דבר נוסף שינסו לעשות בליכוד זה לנסות לסדר את המערך הגושי בצורה אפקטיבית יותר, יתכן שנראה ניסיון לגרום לבן גביר ומפלגת עוצמה יהודית לרוץ עם האגף הדתי לאומי ובתקווה שבנט ושקד יעברו את אחוז החסימה ובכך לשפר את המצב הגושי בכשני מנדטים.

בנתיים, חילופי האשמות נרשמים בין חברי הכנסת של שתי המפלגות הגדולות. ח"כ עופר שלח (כחול לבן) אמר לחדשות 13 כי "עשינו מאמץ להקים ממשלה, לא רצינו בחירות שלישיות. גם העם יודע זאת ומבין בדיוק מי מוביל אותו לבחירות שלישיות".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191211-2030' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ עופר שלח ' kid='1_3i4yq4q7' duration='240'']

גם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התייחס ואמר כי "כחול לבן עשו את הספין הזה, לגרום לו לוותר על החסינות כדי לנסות להפיל את נתניהו במלכודת. אף אחד לא רוצה ראש ממשלה מכהן כשהוא תחת משפט פלילי - לכן, יש צורך בחסינות ובדחיית המשפט עד תום כהונת רה"מ".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191211-2034' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ מיקי זוהר' kid='1_6am2zjs9' duration='337'']

בשעות אלה מתקיימים בכנסת נאומי הח"כים טרם ההצבעה על פיזורה. בהמשך, יעלה החוק לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית - ואז תפוזר הכנסת באופן סופי.