נתניהו שוקל להודיע שיוותר על החסינות - כדי למנוע בחירות

בכיר בליכוד פנה לגורמים בכחול לבן וביקש שיבדקו אם במקרה שרה"מ יוותר על החסינות, יסכימו לספק לו את החתימות הדרושות כדי לקבל שוב את המנדט. הליכוד: "כחול לבן בבולמוס של ספינים"

זמן צפייה: 03:35

בדרך לבחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו מקיים בשעות האחרונות (רביעי) התייעצויות בשאלה אם להודיע שיוותר על החסינות, בניסיון אחרון למנוע בחירות.

לחדשות 13 נודע כי בכיר בליכוד פנה לגורמים בכחול לבן וביקש לבדוק אם נתניהו יודיע שהוא מוותר על החסינות - הם יסכימו לחתום לו בפני הנשיא, כדי שיוכל לקבל שוב את המנדט להרכיב ממשלה, ולנהל עמם משא ומתן.

מהליכוד נמסר בתגובה: "כחול לבן בבולמוס של ספינים, אחרי שהכשילו בכל דרך אפשרית ממשלת אחדות ונכשלו בהקמת ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי ואיימן עודה. נותרו עוד כמה שעות. אם כחול לבן יסכימו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, ניתן להקים ממשלה מייד ולמנוע בחירות".

לכתבות נוספות בנושא >>

גנץ בקריאה לנתניהו: "ותר על החסינות"; רה"מ: "תחדול מהספינים"

בדרך לבחירות 2020: חוק פיזור הכנסת אושר במליאה בקריאה טרומית

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הוועדה המיוחדת לעניין הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22 אישרה את ההצעה לדיון והצבעה לקריאה ראשונה. בשעות אלו מתקיים דיון בכנסת בהוספת רבע מיליארד שקלים לתקציב הבחירות לצורך מימון מפלגות, ומסתמן רוב לאישור הגדלת התקציב.

הבוקר, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בריאיון ב"גלי ישראל" כי "נתניהו לא היה נאמן לנו אף פעם, הוא תמיד שם אותנו בסוף התור במשאים ומתנים. הוא ברמה האישית תמיד בגד בציונות הדתית, ועשה הכול כדי שתהיה כמה שיותר חלשה וכנועה".

מוקדם יותר היום, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיזור הכנסת ה-22, כאשר 50 חברי כנסת תמכו בהצעה. כמו כן, המליאה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 עם 50 תומכים ושבעה מתנגדים - כל חברי מפלגת ישראל ביתנו.

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בהמשך היום, הוועדה המסדרת תקבע את תאריך הבחירות, אשר צפויות להיערך ב-2 במארס, ועד חצות הלילה הכנסת צפויה להכריז על בחירות - בפעם השלישית בתוך שנה.

אמש, יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם סרטון ובו אמר כי "נותרו קצת יותר מ-24 שעות בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות. אני רוצה שתדעו שאני וחבריי עושים את כל המאמצים בכדי למצוא מתווה שיביא להרכבת ממשלה מבלי שנוותר על עקרונות היסוד שבגללם נכנסו לפוליטיקה".

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: חדשות 13

גנץ פנה לראש הממשלה ואמר כי "גם הערב אני קורא לבנימין נתניהו – תודיע כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. יש לך הזכות המלאה ללהגן על עצמך אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט. עשה זאת כדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה. יותר ממחיצת מאזרחי ישראל הצביעו לכחול לבן ולליכוד, יש לנו האפשרות והאחריות להרכיב ממשלת אחדות טובה לישראל".

נתניהו השיב לקריאותיו של יו"ר כחול לבן וכתב בציוץ בטוויטר: "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים. אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".