טוב שכן טוב: האם השכנים של שקד, גנץ ופרץ מצביעים בהכרח להם?

ליברמן לא הצליח לשכנע את הבוחרים מהיישוב, תושבי כפר אחים העדיפו את גנץ לעומת כץ - ובשדרות לא רוצים את מפלגתו של פרץ בכנסת • כך נראית התפלגות הקולות ביישובים שמהם באים הפוליטיקאים

זמן צפייה: 00:38

מחר (שלישי) ייצאו אזרחי מדינת ישראל לקלפיות, יממשו את זכותם הדמוקרטית ויצביעו לכנסת ה-22 בפעם השנייה לשנה זו. בין אלו שיחגגו את חג הדמוקרטיה, יהיו גם השכנים של הפוליטיקאים. לפי נתוני ההצבעה בבחירות הקודמות, נראה כי לא תמיד השכנים בוחרים דווקא במי שגר בדלת ממול.

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אולי תולה תקוות בעיר שלו, אבל אם זה היה תלוי בשדרות - בבחירות הקודמות מפלגת העבודה, שקיבלה רק שלושה אחוזי הצבעה, אפילו לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. לעומת זאת, מפלגת הליכוד רשמה בעיר הדרומית ניצחון מוחץ וקיבלה 44% מהקולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אהבה נכזבת": איך נולדה האיבה בין בנט ושקד לבני הזוג נתניהו?

שעות לפתיחת הקלפיות: המפתחות של נתניהו וגנץ לניצחון בבחירות

טראמפ: "בחירות גדולות מחר בישראל – יהיה מעניין וצמוד"

ליאור קינן עם שיעורי ההצבעה בשדרות, אפריל 2019
ליאור קינן עם שיעורי ההצבעה בשדרות, אפריל 2019 | צילום: חדשות 13

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הוא אולי שחקן המפתח בבחירות האלה, אבל את שכניו הוא קצת פחות מצליח לשכנע. ביישוב נוקדים קיבלה מפלגתו של ליברמן רק תשעה אחוזים. באותו היישוב, קיבלו הליכוד והימין החדש 26% ו-24% מקולות הבוחרים בהתאמה. במושב כפר אחים, שם נולדו ישראל כץ מהליכוד ובני גנץ מכחול לבן, נרשם ניצחון ברור לכחול לבן כאשר המפלגה קיבלה כ-51% מהקולות.