פייגלין על הפרסום בחדשות 13: "לא נחליף את החזון תמורת כיסא"

מפלגת זהות התייחסה לדיווחים כי הליכוד הציעה לה לפרוש מהמרוץ לבחירות לכנסת תמורת עזרה בכיסוי החובות של הרשימה, העומדים על שלושה מיליון שקלים: "הראשון שאמור לתמוך בנו הוא נתניהו"

זמן צפייה: 01:28

מפלגת זהות התייחסה היום (רביעי) לפרסום בחדשות 13 כי הליכוד הציעה למשה פייגלין לפרוש מהמרוץ לבחירות לכנסת ה-22 תמורת עזרה בכיסוי החובות של מפלגתו, העומדים על שלושה מיליון שקלים: "ברור לכל שלא נחליף את החזון והבשורה של זהות תמורת כיסא כזה או אחר, תמורת כיסוי החובות, או כל אתנן פוליטי אחר. זהות רצה בכל הכוח".

"הראשון שאמור לתמוך בריצתה של זהות הוא בנימין נתניהו, כי הרי הוא מבין היטב שהמנדטים של זהות אינם מונחים בכיסו של גוש הימין", נמסר מטעם פייגלין, "גם אם נניח לרגע שיקרה התרחיש המופרך שזהות לא תתמודד, מצביעיה ילכו או לליברמן, או לגנץ או פשוט ילכו לים ביום הבחירות. בלי זהות, אין ממשלת ימין! זה כל כך פשוט. כרבע מיליון ישראלים, שנדלקו על ידי חיידק החירות והחזון של זהות, מחכים לראות את זהות בכנסת כשהיא פועלת ומגשימה את תוכניותה בתחומים השונים - על בסיס המצע".

"זהות היא הבית הפוליטי היחיד שנשאר למחנה החירות הימני ליברלי. ליברמן הוא פייק ליברל שדואג רק לעצמו ושלא יכול להתפאר בפני בוחריו ולזכותו שום הישג משמעותי במהלך קריירה של 20 שנות פעילותו הציבורית. אנחנו מחויבים רק לחזון ורק לבוחרינו ולכן אנחנו רצים עד הסוף, ובעזרת השם ננצח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משבר זהות: מהנסיקה של פייגלין בסקרים - עד ההתרסקות הכואבת

שקד: "אין דבר כזה חסינות כוללת. אם ח"כ יבקש – נבחן פרטנית"

סמוטריץ': "רוצים מדינת הלכה"; ליברמן: "תקום ממשלה בלעדיך"

צילום: החדשות 13

חבר הכנסת שלומה קרעי מהליכוד התראיין בערוץ הכנסת בנושא והתייחס לשאלה האם לא מדובר בשוחד: "אם עושים את זה בפומבי זה לא שוחד בחירות. זה לגיטימי להציע דברים פוליטיים כדי להתמודד בהצלחה, ומה שפייגלין עושה כאן הוא מאבד קולות לדעת. אם עושים את זה בפומבי כנראה שהיועצים המשפטיים הכשירו את הדבר הזה".

כאמור, אתמול פורסם כי שליחים מטעם ראש הממשלה פנו לפייגלין והציעו לו לפרוש מהמרוץ תמורת כיסוי החובות. זאת לאחר שנתניהו נכשל בניסיונו לשלב את מפלגת עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין.

בליכוד הציעו גם פגישה בין נתניהו לפייגלין - במטרה להציל את הגוש. מקורבים לנתניהו דווקא סבורים שכדאי לנסות להעביר את פייגלין לליכוד, כיוון שהם רואים בו נכס ממספר סיבות. אחת מהן היא שפייגלין מציע להקים מטה רוסי גם אצלו לעבוד יחד נגד ליברמן. סיבה נוספת היא שהצעד צפוי לפגוע באיילת שקד. יועציו של נתניהו אומרים - כל קול לפייגלין זה קול שלא הולך לימין המאוחד של שקד.

נפתלי בנט, משה פייגלין ואיילת שקד
נפתלי בנט, משה פייגלין ואיילת שקד | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר השבוע ראש הממשלה נתניהו אמר במפגש עם חברי ליכוד באילת כי יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וכמה פוליטיקאים מהימין מתכננים "קומבינה". זאת, לאחר שליברמן העלה אפשרות להמלצה על מועמד אחר מהליכוד להרכבת הממשלה. יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "זה שאתה פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחריך".

"בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", אמר. "מה התוכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד".