מירי רגב: "נתניהו סיכל את ניסיון גנץ לפרק את גוש הימין"

בריאיון ל"המטה המרכזי" התייחסה שרת התרבות למינויו של בנט, והצהירה: "רה"מ מנע ממשלת שמאל". על קידום הבחירות הישירות: "נתניהו נתן לדרעי אור ירוק כדי למצוא הסכמה בין החרדים לליברמן"

זמן צפייה: 11:18

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (שבת) למינוי יו"ר הימין החדש בנט לשר הביטחון, והצהירה כי "נתניהו סיכל את הרצון של גנץ לפרק את גוש הימין". את הדברים אמרה בריאיון ל"המטה המרכזי".

"גנץ כתב פוסט ואמר שיש שני תרחישים: ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, או ממשלת 51 יחד עם הימין החדש, ובכך יהפכו לחלק מממשלת שמאל", המשיכה. "אז נתניהו סיכל ממשלת שמאל, ואמר - 'חברים, תפסיקו להתעסק עם פירוקים'".

עוד בחדשות 13:

ליברמן יזהיר: "סכמו על אחדות – או שאאפשר הקמת ממשלה צרה"

רה"מ: בשמאל מבינים שעדות חפץ הלכה, אז מחפשים את עד המפתח הבא

הנגבי על מינוי בנט לשר הביטחון: "נועד למנוע התפוררות הגוש"

שרת התרבות מירי רגב
שרת התרבות מירי רגב | צילום: החדשות 13

השרים בליכוד, לדבריה לא היו מאוכזבים מהמינוי. "התיק לא הובטח לאף אחד בליכוד, אנחנו בממשלת מעבר וזה תפקיד זמני. בנט יפנה את מקומו לכל קונסטלציה שתתקבל".

השרה התייחסה לקידום יוזמת הבחירות האישיות, ואמרה: "רה"מ עדכן אותי שאכן דרעי היה אצלו לפני כניסת השבת, ואמר לו שהוא חושב שיוכל לקדם את הבחירות הישירות לראשות ממשלה. אני מתנגדת לבחירות ישירות כי ראש ממשלה לא יכול לעבוד עם כנסת לא מתפקדת, אבל רה"מ אומר שהוא מוכן להכול כדי לא ללכת לבחירות שלישיות: מוכן ללכת על מתווה הנשיא, מוכן לרוטציה. רה"מ נתן לו אור ירוק כדי למצוא הסכמה יותר רחבה בין החרדים לליברמן, כדי לנסות להביא להסכמות רחבות בסוגיית דת ומדינה. יכול להיות שנצליח לשכנע את ליברמן והוא יחזור הביתה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב בישיבת ממשלה
שרת התרבות והספורט מירי רגב בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחסה יו"ר הימין החדש איילת שקד בעמוד הפייסבוק שלה למינוי נפתלי בנט לשר הביטחון. "לאחר התייעצות שלנו הסכמנו שלעת הזו עבור המדינה נכון שיהיה שר ביטחון במשרה מלאה, על אחת כמה וכמה נפתלי בנט. לצערי הרב, יש סיכוי לא מבוטל שנגרר בפעם השלישית לבחירות ולכן זו יכולה להיות תקופה ארוכה". עוד כתבה השרה לשעבר: "הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה".

"פנו אלי אנשים רבים ששואלים אותי כיצד ויתרתי על תפקיד שרה לתקופת המעבר והתשובה היא פשוטה: בנט ואני נכנסנו לפוליטיקה כדי להשפיע על המדינה ולשנות מה שצריך לשנות", כתבה שקד. "התפקידים הם האמצעי. כעת בהחלטה משותפת הגענו למסקנה שתפקיד שר הביטחון חשוב יותר מכל התפקידים האחרים. אין לזה קשר לתפקידים בממשלת הקבע, אם תקום כזו".