גורמים במרצ: זנדברג מובילה את מחנה המתנגדים לאיחוד עם ברק

המפלגה כינסה ישיבה שבה דנה באפשרות לרוץ עם "ישראל דמוקרטית", ובמהלכה תקפה יו"ר המפלגה לשעבר את ברק: "הוא יעשה לנו נזק". הורוביץ, שגם מסתייג מהאיחוד, אמר: "לא סוגר את הדלת"

זמן צפייה: 01:12

עשרת המועמדים במקומות הראשונים של מפלגת מרצ התכנסו אתמול (ראשון) על מנת לדון באפשרות ריצה משותפת עם מפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית.

במהלך הישיבה התברר כי ח"כ תמר זנדברג, שרק לפני כמה שבועות הודחה מתפקידה כיו"ר המפלגה, הובילה את מחנה המתנגדים לריצה משותפת עם ברק. לפי מקורות שנכחו בישיבה, זנדברג אמרה: "אהוד ברק הוא פגע רע. הוא אבי רעיון האין פרטנר. הוא יעשה לנו נזק. אסור להתאחד איתו או לרוץ איתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מלחמות אגו וטהרנות: כך מבזבז השמאל הזדמנות למהפך • פרשנות

בכיר בעבודה: פרץ יציג השבוע מצטרפים מוכרים ומשמעותיים לרשימה

ברק על חיבור לוי-אבקסיס עם העבודה: ויתור על החלפת השלטון

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק | צילום: חדשות עשר

גורמים במרצ ציינו כי דברי זנדברג תמוהים כיוון שהיא זו שהאשימה את קודמתה, זהבה גלאון, ב"טהרנות", השתמשה בשירותי הייעוץ של איש הימין משה קלוגהפט שעמד מאחורי קמפיין ההסתה נגד השמאל ושיקרה על כך לציבור. כמו כן, לטענתם היא זו שהצהירה כי תהיה מוכנה לשבת בממשלה עם אביגדור ליברמן.

יו"ר מרצ ניצן הורביץ אמר בישיבה שגם לו יש הסתייגויות מברק, אבל ציין כי הוא ממתין לקבל תוצאות של סקרים שהמפלגה מקיימת בנושא גרסאות שונות לריצה משותפת עם מפלגות וגורמים נוספים. בניגוד לזנדברג, הורביץ סיכם את הדיון ואמר כי הוא לא סוגר את הדלת בפני איחודים – כולל עם אהוד ברק.

בתוך כך, בהצעה שהגישו שקד ובנט לאנשי הבית היהודי ירד מהפרק הרעיון לפיו ימליצו על מועמד אחד מלבד נתניהו לראשות הממשלה, וכעת כל הצדדים מתחייבים שימליצו עליו בלבד.

ביום חמישי, הורוביץ שוחח עם יו"ר העבודה עמיר פרץ, והאחרון הבהיר לו כי אין בכוונתו להתאחד עם מרצ וכי פניו לקולות מצביעי הימין. הורוביץ אמר בתגובה: "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה". "מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ", הוסיף.

הורוביץ במליאת הכנסת. שש שנים, שתי קדנציות
הורוביץ במליאת הכנסת. שש שנים, שתי קדנציות | צילום: רפי קוץ (ארכיון)

לפני כעשרה ימים נערכו הבחירות המקדימות במרצ. זנדברג נבחרה למקום הראשון ברשימה, אחרי היו"ר הורוביץ, ואחריה ניצבים אילן גילאון, עיסאווי פריג', מוסי רז ומיכל רוזין. "יש לנו נבחרת מצוינת ומנוסה, ובה פרלמנטרים מצטיינים, נשים וגברים, יהודים וערבים, מהמרכז והפריפריה", אמר הורוביץ. "הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. זה ניכר היום באחוז ההצבעה, בשטח, באלפי פניות שאנחנו מקבלים ובפעילות בכל הארץ".

בסוף חודש יוני, כאמור, נערכו הבחירות הפינמיות לראשות המפלגה, והורוביץ זכה ב-459 קולות בעוד זנדברג קיבלה 383 קולות. לאחר ניצחונו הודה הורוביץ ליו"ר המפלגה היוצאת ואמר: "תמר הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה וניהלה קמפיין ראוי ואידיאולוגי עד לשנייה האחרונה. אני שמח שאת חלק מהמפלגה הזו ואפעל לשיתוף פעולה עם כל החברים, גם עם אלה שלא תמכו בי במרוץ הזה".