הבחירות במרצ: הורוביץ גבר על זנדברג ונבחר ליו"ר המפלגה

הח"כ לשעבר ניצח את יושבת הראש המכהנת בפריימריז הפנימיים. הורוביץ זכה ל-459 קולות, בעוד יריבתו קיבלה 383. "דרך החיים שלנו נמצאת תחת התקפה, נילחם על החופש שלנו"

זמן צפייה: 00:21

חבר הכנסת לשעבר, ניצן הורוביץ, ניצח הערב (חמישי) בבחירות הפנימיות לראשות מפלגת מרצ, ויהיה יו"ר המפלגה בבחירות שיתקיימו בחודש ספטמבר. הורוביץ זכה ב-459 קולות, ותמר זנדברג קיבלה 383 קולות. אדם אחד נמנע. מתוך אלף חברי המפלגה נרשם שיעור הצבעה של 81%.

לאחר ניצחונו הודה הורוביץ ליו"ר המפלגה היוצאת, תמר זנדברג, ואמר: "תמר הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה וניהלה קמפיין ראוי ואידיאולוגי עד לשנייה האחרונה. אני שמח שאת חלק מהמפלגה הזו ואפעל לשיתוף פעולה עם כל החברים, גם עם אלה שלא תמכו בי במרוץ הזה".

"למרצ יש דרך ברורה, ישרה, של אהבת אדם ואמונה בשוויון ובחופש. זו הדרך שבה אני צועד כל חיי וממשיך לצעוד", המשיך. "דרך החיים הזו נמצאת תחת התקפה, ומרצ תילחם על החופש של כולנו, מאפליה, גזענות וכפייה".

לעוד כתבות בנושא:

ניצן הורוביץ הודיע: מתמודד על ראשות מרצ

בליכוד תוקפים: יצא המרצע מהשק – ליברמן ילך עם לפיד וגנץ

הרב פרץ על היוזמה לביטול הבחירות: "ננסה למצות את המהלך"

תמר זנדברג וניצן הורוביץ
תמר זנדברג וניצן הורוביץ | צילום: ינאי יחיאל, יח''צ

חברת מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה על ניצחונו של הורוביץ. "ברכות ידידי! אתה אדם ראוי ביותר, ואני בטוחה שתהיה יו״ר מוצלח ואהוד", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "שיתוף פעולה בין העבודה ומרצ נראה כעת ראלי מבעבר. בהצלחה!"

חברת הכנסת סתיו שפיר בירכה אף היא על הבחירה. "ברכות לניצן הורוביץ, יו״ר מרצ החדש. מחכה לך אתגר גדול, ואני אדאג שנוכל לו יחדיו", כתבה בחשבון הטוויטר. "השינויים במחנה השמאל מתחילים - וחיבורים אמיצים של מנהיגים אמיצים, יביאו לשינוי".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר: "האגודה מברכת את ניצן הורוביץ על זכייתו. זאת נקודת ציון משמעותית בשביל הקהילה הגאה בישראל - כפעם הראשונה שיכהן פוליטיקאי גאה בראשות מפלגה. בימים בהם מאות אלפי ישראליים משמיעים את קולם ויוצאים למחות נגד האפליה כלפי הקהילה הגאה, חשוב שתהיה כמה שיותר נציגות להט"בית במפלגות השונות. כקהילה שמהווה חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלי, אנו מקווים לראות יותר ויותר את חברי וחברות הקהילה בעמדות מפתח בכל גווני הקשת הפוליטית - בימין, במרכז ובשמאל".

ניצן הורוביץ נבחר לראשונה לכנסת בבחירות 2009, והיה אז חבר בוועדת החוץ והביטחון וראש הוועדה לעובדים זרים. ב-2013 התמודד לראשות עיריית תל אביב אך הפסיד לראש העיר המכהן, רון חולדאי. סיעת מרצ שהוביל בבחירות המוניציפליות הייתה הסיעה הגדולה במועצת העיר. טרם כניסתו לחיים הפוליטיים היה הורוביץ עיתונאי, וחבר בהנהלת האגודה לזכויות האזרח והוועד למלחמה באיידס.

אמש, התייחסה זנדברג לסקר חדשות 13 שצפה למרצ שישה מנדטים בבחירות הקרובות, שניים יותר מכוחה הנוכחי, וכתבה כי "מרצ בראשותי גדלה ב-2 מנדטים, ועוקפת את מפלגת העבודה, כך לפי סקר חדשות 13 של קמיל פוקס. שלא יבלבלו אתכם: הדרך למעלה עוברת דרך ביטחון עצמי, אמונה בצדקת הדרך ומאבק על הערכים שלנו. יחד ננצח".

חברי הכנסת עיסאווי פריג' ומוסי רז, שהודיעו תחילה כי הם רצים יחד לראשות המפלגה, פרשו לאחרונה מהמרוץ והכריזו על תמיכתם בזנדברג. מנגד, חברת הכנסת מיכל רוזין, הצהירה כי היא תומכת בהורוביץ.

תמר זנדברג במחאת האופוזיציה בתל אביב
תמר זנדברג במחאת האופוזיציה בתל אביב | צילום: החדשות 13

בתוך כך, גוברים הקולות הקוראים לאיחודים בגוש השמאל-מרכז. חברת הכנסת סתיו שפיר, שמתמודדת לראשות מפלגת העבודה, קראה הבוקר לחיבורים בתוך המחנה. שפיר בירכה על הקמת המפלגה החדשה בראשות אהוד ברק בריאיון ב"העולם הבוקר" והוסיפה: "אני מברכת על הגדלת המחנה שלנו, ברור שהייתי רוצה לראות מחנה אחד גדול ודמוקרטי שאליו כולם מתגבשים ופועלים ביחד. אני חושבת שזה גם מה שרוצים במפלגה החדשה, אני יודעת שאנחנו יכולים להוביל את החיבורים האלה".

"אנחנו נמצאים בבחירות מאוד מסוכנות – אנחנו רואים את התרגילים שנתניהו מנסה לעשות עכשיו", המשיכה שפיר והוסיפה לתקוף את רה"מ נתניהו: "הוא מנסה לעשות משהו שיבטל בחירות דמוקרטיות. ראש הממשלה רואה שהמחנה שמולו מתגבש ומתחזק אז לא מתאימות לו בחירות - אז אולי פשוט נבטל אותן? השיקול היחיד שצריך להוביל זה איך מגדילים את הגוש ואיך מנצחים את נתניהו - המקום האישי של כל אחד מאיתנו הרבה פחות חשוב".