היועמ"ש יבקש מוועדת הבחירות לפסול את מרזל וגופשטיין

פרסום ראשון: מנדלבליט יודיע מחר לוועדה כי לדעתו צריך למנוע את מועמדותם לכנסת של בכירי עוצמה יהודית. עם זאת, עמדתו היא שיש לאפשר את התמודדות המפלגה. בן גביר: "התנהלות היועמ"ש הזויה"

זמן צפייה: 01:03

ישראל בוחרת: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנלדבליט, יודיע מחר (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית כי לדעתו יש לפסול את מועמדי עוצמה יהודית בנצי גופשטיין וברוך מרזל מלרוץ לכנסת. עם זאת, עמדתו היא שיש לאפשר את התמודדותה של סיעת המפלגה, למרות ויכוחים עם בכירים במשרד המשפטים שחשבו הפוך ממנו.

הנימוקים להחלטת היועמ"ש הם ציטוטים שנויים במחלוקת של השניים. מרזל אמר: "כאשר נסיים לטפל באויב (הערבים), יתפנו עשרות מיליארדים של שקלים שהיום אנחנו מבזבזים אותם. 60% מהכסף של הביטוח הלאומי הולך לאויב". גופשטיין התייחס לחתונה של בתו, ואמר כי "בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל, הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב".

לגבי איתמר בן גביר הייתה למנדלבליט התלבטות, אבל המלצתו בסופו של דבר תהיה לאשר את התמודדותו. ועדת הבחירות המרכזית תכריע בנושא בקרוב, אך תהיה נתונה להחלטה הסופית של בית המשפט העליון לאחר שיוגשו העתירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הרשימות נסגרו: המגעים בימין כשלו – עוצמה יהודית רצה בנפרד

רה"מ לבכירים ביו"ש: עזרו לצרף את "עוצמה יהודית" לימין המאוחד

בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת – כדי שיתמנה לח"כ

בכירי עוצמה יהודית
בכירי עוצמה יהודית | צילום: החדשות 13

בן גביר הגיב לדברים ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "אני לא מופתע מההתנהלות ההזויה של היועמ"ש ופרקליט המדינה. עדיין לא נתנו את תגובתינו לבקשת הרפורמים והשמאל לפסול אותנו, והייתי מצפה שיועץ הגון וראוי היה מחכה לשמוע מה יש למרזל ולגופשטיין להגיד לפני שהוא פוסל - זה חמור ביותר. יש בכנסת אנשים שקוראים ומטיפים לרצח חיילים, כל האנשים האלה לשיטת מנדלבליט וניצן הם כשרים. אני מקווה ומאמין שוועדת הבחירות תעשה סדר בנושא הזה".

בהודעה מטעם המפלגה נמסר: "שוב מתגלה כי היועמ"ש עובד אצל הרפורמים ומשמש נציג לשמאל הקיצוני במשרד המשפטים. ההדלפה החמורה של עמדתו, כאשר בקשות התגובה מטעם עוצמה יהודית טרם הוגשו, מלמדת כי עמדתו הוכרעה מראש".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

"למרות שהוצגה בפני היועמ"ש שורה ארוכה של מעשים והתבטאויות חמורות של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בהם ביקור וסיוע לארכי מחבלים שיושבים בכלא, מנדלבליט אפילו לא חושב לפסול אותם. הוא מסרב לקבל את הכרעת בית המשפט העליון לפיה ברוך מרזל יכול לרוץ לכנסת ופועל בצורה אנטי דמוקרטית. יועץ משפטי כזה צריך ללכת הביתה עוד הערב".

ברוך מרזל אמר: "יצא המרצע מן השק. אין כאן דעה משפטית, אלא דעה פוליטית של מנדלבליט ושי ניצן שלא ניסו ליצור אפילו למראית עין עמדה של צדק טבעי. ההחלטה שלהם כבר התקבלה מראש. כך לצערנו מתנהלת מערכת המשפט בישראל".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בנצי גופשטיין הוסיף: "הרפורמים מנסים כבר במשך שנים להעמיד אותי לדין ללא הצלחה, וכשלא צלחו דרך בית המשפט פנו לנציגם במשרד המשפטים - אביחי מנדלבליט".

הרבה נועה סתת ועו"ד אורלי ארז לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, מסרו: "אם אכן זו היא עמדת היועץ, אנו מברכים על תמיכתו בבקשת המרכז לפסול את מועמדותם לכנסת של גופשטיין ומרזל, שני אנשים שהפיצו וקידמו עמדות גזעניות ושיח של שנאה והסתה. כמוהם גם בן גביר התבטא ופעל באופן שמצדיק את פסילתו, ואנו קוראים ליועץ להעמיק בראיות החדשות הרבות שהוצגו בעניינו ולתמוך בפסילת מועמדותו".