מלצר ליועמ"ש: בחן פתיחת חקירה בגין אי סדרים ב-31 קלפיות

יו"ר ועדת הבחירות פנה לאביחי מנדלבליט ולממלא מקום המפכ"ל בדרישה לחקור התנהלות גורמים שונים, אשר מעוררים לדבריו חשד לעבירות טוהר הבחירות ועבירות פליליות נוספות

קלפי
קלפי | צילום: שרון בוקוב

יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון השופט חנן מלצר, פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, והמליץ לבחון פתיחת חקירה פלילית בגין חשד לאי סדרים ב-31 ועדות קלפי שונות ברחבי הארץ ובגין התנהלות גורמים שונים, אשר לדבריו מעוררים חשד לעבירות על טוהר הבחירות ועבירות פליליות נוספות.

לאחר שוועדת הבחירות המרכזית ערכה בדיקה בעקבות מידע שהגיע אליה מגורמים חיצוניים, מלצר המליץ לפתוח בחקירה ב-13 קלפיות בכפר ירכא, בחמש קלפיות בפרדיס, ב-3 בשפרעם, בשתי קלפיות בסחנין ושתיים בכפר קאסם, וקלפי אחת בכל אחת מן הערים: בית שמש, ערערה, עראבה, כרמיאל וחיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

יאיר גולן בסערה נוספת: "הנאצים עלו לשלטון באופן דמוקרטי"

העלאת מיסים ודחיית רפורמות: כך ישפיעו בחירות שלישיות על המשק

חשד: בנו החייל של בכיר בליכוד השחית פתקי כחול לבן בקלפי

קלפי
קלפי | צילום: רויטרס

נוסף לכך, מלצר העביר חומרים לגבי חשש להצבעה כפולה בכמה קלפיות. בג'סר א-זרקא, קלפי מספר 6, התגלו חמישה מקרים של הצבעה כפולה. בדיר אל-אסד, קלפי מספר 12, התגלו שבעה מקרים של הצבעה כפולה כאשר אחוז ההצבעה בקלפי זו היה חריג ועמד על 95%. בחיפה, קלפי מספר 343, התגלו חמישה מקרים של הצבעה כפולה כאשר גם שם אחוז ההצבעה היה חריג ועמד על 95%. בלפיד, קלפי מספר 1, התגלו חמישה מקרים של הצבעה כפולה.

כמו כן, מלצר העביר תלונה של אורנה אנג'ל אשר טענה כי משקיפים שונים מטעם מפלגות העבודה והמחנה הדמוקרטי גילו שבוועדות הקלפי שבהן הוצבו כבר ישנם משקיפים מטעמם, המחזיקים במכתבי מינוי מזויפים. תלונה נוספת שהעביר יו"ר ועדת הבחירות היא של חברת הכנסת קטי שטרית בנוגע לבוחרים ששהו לכאורה בחו"ל ביום הבחירות, אלא שעל פי דיווחים שהגיעו לידיה נרשם כאילו הם הצביעו.

עוד נמסר כי הועברה תלונה מטעם רשימת הפיראטים ומטעם הליכוד הכוללות תלונות על התנהלותן של ועדות קלפי שונות שחלקן מעלות חשש לאי סדרים וביצוע עבירות פליליות.