ח"כים ושרים בליכוד: "מתייעצים כיצד לחלץ המפלגה מידי נתניהו"

חברי המפלגה אומרים בשיחות סגורות מאז הגשת כתבי האישום כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו" וכי הוא לא יביא עוד שלטון לליכוד. ישנם ח"כים הטוענים שאם יקבלו הצעה לתפקיד שר - יסרבו

זמן צפייה: 01:00

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ח"כים ושרים בליכוד מקיימים התייעצויות לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כיצד להביא להדחתו – כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

אותם ח"כים ושרים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו", כי הוא "כבר לא יביא שלטון לליכוד", וכי "אנחנו עושים חושבים כיצד לחלץ את המפלגה מידיו". ח"כים במפלגה אומרים שגם אם יקבלו הצעה לתפקיד שר ידחו אותה, שכן מינוי לתפקיד כזה יפגע ביוקרה הפוליטית שלהם.

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב עולה כי לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד בנימין נתניהו, רוב הציבור, 56%, סבור שהוא לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. 35% סבורים שכן, ו-9% ענו "לא יודע".

עוד בחדשות 13:

סקר: 56% מאמינים שנתניהו לא יכול להמשיך לכהן; גנץ מתחזק

נתניהו על העמדתו לדין: "נקבל את החלטות בית המשפט"

כתבי האישום נגד נתניהו הכתימו את מורשתו לנצח • פרשנות

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, והליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים. ישראל ביתנו קיבלה 8 מנדטים, וממשיכה להוות לשון מאזניים. מפת הגושים העולה מהסקר היא כי גוש השמאל עומד על 57 מנדטים, והימין על 55 - תוצאה זהה לזו של הבחירות שנערכו בספטמבר האחרון.

עוד עולה מהסקר כי במקום השלישי ניצבת הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. יהדות התורה קיבלה 6 מנדטים, ש"ס - 6 מנדטים, הימין החדש - 6 מנדטים. העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי ואיחוד מפלגות הימין עם 4 מנדטים כל אחת.

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה
אביחי מנדלביט היועץ המשפטי לממשלה | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס מוקדם יותר למתקפה של נתניהו על מערכת המשפט בעקבות כתבי האישום נגדו, וכתב: "חשוב שכולנו נפנים - במדינת ישראל יש חוק וכל אזרח שווה בפניו. אני מבקש לגבות את גורמי אכיפת החוק - המשיכו לעשות את עבודתכם ללא פחד וללא מורא".

גנץ התייחס גם לפלונטר הפוליטי וכתב כי "על אף שהחזרתי את המנדט, אני ממשיך במאמצים להשגת רוב בכנסת כדי למנוע בחירות". יו"ר כחול לבן טען כי הוא שעמד מאחורי ההחלטה שלא להסכים לתנאים שהכתיבה הליכוד לממשלת אחדות. "את ההחלטות במשא ומתן קיבלתי לאחר התייעצויות מרובות, בראש ובראשונה עם חבריי להנהגת כחול לבן - יאיר, גבי ובוגי", כתב גנץ. "את ההחלטה שלא ניתן להגיע לאחדות עם נתניהו בתנאים הנתונים, קיבלתי אני".

דבריו של גנץ מגיעים ברקע פנייתה של כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכן לראש הממשלה נתניהו עצמו, בדרישה שהאחרון יתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום. "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.