במטרה לקבל שוב את המנדט: בליכוד ביקשו מישראל ביתנו 8 חתימות

במפלגתו של נתניהו החלו לאסוף חתימות מגוש הימין, זאת על מנת להביא לכך שרה"מ יקבל מנדט בן שבועיים להרכבת ממשלה. המפלגה כבר פנתה בבקשה לקבל את חתימות הח"כים של סיעת ישראל ביתנו

זמן צפייה: 01:32

בליכוד החלו לאסוף חתימות מגוש הימין, זאת על מנת להביא לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל מנדט בן שבועיים להרכבת הממשלה, כך שכבר הערב (שבת) המפלגה פנתה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בבקשה לקבל שמונה חתימות. אם ישראל ביתנו תחתום, יהיו יותר מ-61 חתימות לבנימין נתניהו והוא יוכל לכאורה לקבל את המנדט. מחר ייפגש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם ליברמן, צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, ועם ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני.

מוקדם יותר התייחס גדעון סער בתוכנית "המטה המרכזי" לסיכוי להרכיב ממשלה, ולקריאתו לערוך פריימריז בליכוד: "ראש הממשלה קרא לפני חודשיים לפריימריז בזק, אחרי יממה הוא נסוג בו. למה זה לא לגיטימי כשאני מציע את זה כעת? יש בחירות שלישיות, המערכת הפוליטית מנותקת וחושבת שתפקיד האזרחים לשרת אותה במקום להיפך".

ליברמן ונתניהו מכריזים על הפסקת האש
ליברמן ונתניהו מכריזים על הפסקת האש | צילום: רויטרס

אתמול התייחס גנץ לפלונטר הפוליטי, וכתב: "נתניהו הפך לנטל על חברי הליכוד, שבינם לבין עצמם ובשיחות שלי איתם, מבינים שהדבר הנכון יהיה לאפשר להרכיב ממשלת אחדות בלעדיו". "בעוד 13 ימים, אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד בבחירות ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, מדינת ישראל עלולה לצערי להתדרדר למערכת בחירות נוספת", הוסיף גנץ. "אני עושה הכול כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המו"מ של כחול לבן להיפגש עם יו"ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בני גנץ, די לתירוצים. אתה בעצמך הודית שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו, אלא: יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

כזכור, ביום רביעי פורסם בחדשות 13 מתווה בכירי הליכוד שלצד דיבורים הולכים ומתרבים על הליכה לבחירות שלישיות - הופך רציני יותר ביממות האחרונות. על פי ההצעה, שאותה מובילים השרים יריב לוין וזאב אלקין, נתניהו יכהן פרק זמן מקוצר מאוד - שלושה או ארבעה חודשים בלבד, ולאחר מכן לא יישאר בממשלה ויהפוך לחבר כנסת בלבד: ללא נבצרות, חברות בקבינט או תואר של ממלא מקום ראש הממשלה.