המהפך של בכירי הליכוד: מתקיפת גנץ - לקריאות לממשלה משותפת

לפני תוצאות הבחירות, ראש הממשלה וחבריו למפלגה השחירו את פניו של יו"ר כחול לבן בכל הזמדנות אפשרית. אלא שמיד לאחר פרסום המדגמים הטון השתנה, והם החלו בחיזורים כמעט לבביים

זמן צפייה: 02:18

עוד טרם פורסמו תוצאות הבחירות הסופיות – וכבר מסתמן מהפך. האש והגופרית שהמטיר הליכוד על בני גנץ התחלפו בשלישי בלילה בחיזורים כמעט לבביים.

יום לפני היציאה לקלפי, ראש הממשלה נתניהו הוציא סרטון ובו אמר: "בני גנץ, תתבייש. אתה התגאית אחרי 'צוק איתן', שסיכנת חיילי גולני למען פלסטינים?". ורק חודש לפני, אמר: "ממשלת שמאל חלשה בראשות בני גנץ ואיימן עודה כחבר ממשלה, או ממשלת ימין חזקה בראשותי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בגוש הימין רוצים אחדות: החרדים הסכימו לבטל את הווטו על לפיד

גנץ: אקים ממשלת אחדות בראשותי; רה"מ: מאוכזב שהוא מסרב להיפגש

ריבלין: "הקריאה לכינונה של ממשלת אחדות – חשובה"

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

אלא שמיד לאחר המדגמים, נתניהו אמר: "זהו צו השעה. ממשלה שמאגדת רבים בעם לא מדירה אף אחד שמאמין בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

את המסרים החדשים אימצו שאר חברי הליכוד. מירי רגב, שהפיצה רק לפני כמה חודשים את העלילה שלפיה גנץ הטריד מינית בנעוריו, הפצירה הבוקר ביו"ר כחול לבן: "זה לא הזמן לפסילות וחרמות, זה הרגע לשים את האגו בצד. תגלה אחריות ותענה לקריאתו של רה"מ – אל תגרור אותנו לבחירות שלישיות ונעבוד יחד למען עתידה של ישראל".

התוצאות הכאוטיות של הבחירות אילצו את הליכוד לפנות לגנץ. הם בוודאי היו מעדיפים להגיע ל-61 מנדטים להימנע מזה, אבלה מציאות הפוליטית גדולה מכל קמפיין, וגם ההבטחות הנחרצות ביותר היו בסך הכל אמת לשעתה.