ליברמן: "לא נמליץ על אף מועמד בפני הנשיא"

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי "כל ההתחייבויות שלנו הן התחייבויות ברזל. מה שמונע הקמת ממשלה זה ויכוח על מי יהיה ראש הממשלה ראשון - מצידי שיטילו מטבע או ילכו מכות"

זמן צפייה: 18:53

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר היום (ראשון) כי "ההמלצה שלנו לנשיא תהיה שלא נמליץ על אף אחד. אנחנו לא מעלים קשיים מלאכותיים - כל הדרישות שלנו הופיעו במערכת הבחירות. פרסמנו ברבים את כל העמדות שלנו. הדרך היחידה לצאת מהמבוי הסתום היא ממשלה רחבה עם המפלגות הגדולות. לא יכול להיוות שאזרחי מדינת ישראל ילכו לבחירות בגלל ויכוח ילדותי מי ראשון ומי שני - מצדי שיטילו מטבע או ילכו מכות".

"שמחתי לראות שהמפלגות הגדולות הגיעו למסקנה שיש אופציה אחת שהיא ממשלת אחדות", המשיך ליברמן. "שניהם חזרו ואמרו שזה הצורך הלאומי, זאת ההכרעה וזה רצון הבוחר. אני לא מתואם עם אף אחד, עמדתנו לא השנתה. לשתי המפלגות הגדולות יש 64 מנדטים -  אחר כך שיצרפו את מי שירצו. המדינה זקוקה ליציבות".

לכתבות נוספות בנושא: 

ליברמן: "אין סיכום עם גנץ, נסתדר באופוזיציה ובקואליציה"

הבטחת גנץ למשותפת: ביטול חוק בנייה בלתי חוקית תמורת ההמלצה

גורמים בסביבת גנץ: "עדיף שנתניהו יקבל ראשון את המנדט מהנשיא"

יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

עוד תקף ליברמן את הרשימה המשותפת:  "בפירוש יש בכנסת ישראל מפלגה שמנסה להרוס אותנו בבפנים. רוצה להרוס את המדינה מבפנים". לדבריו, "מרצ לא פרטנר לקואליציה, הפערים גדולים. אם תהיה ממשלה עם מרצ נעדיף לשבת באופוזציה. לא רואה אותנו בממשלה עם חרדים משיחיים או מרצ. איימן עודה סירב לחתום הסכם עודפים עם מרצ כי הם מפלגה ציונית".

"לא קיבלנו עשרה מנדטים כמו שחשבתי. מקווה שנכפיל את עצמנו פעם הבאה. גם בפוזיציה הזאת נעשה הכל כדי לכפות ממשלת אחדות. אני שמח שיאיר לפיד כתב שיש להקים ממשלה חילונית. מה שאני רואה לא מאפשר לנו להמליץ על אף מועמד. אני רוצה שנוודא שזה לא רק אמירה. ראינו שילוט חוצות. יש דרך ארוכה בין זה לדיבור מעשי. אנחנו יודעים על מגעים של כחול לבן עם המפלגות החרדיות. אני לא חי בשלום עם זה".

ליברמן המשיך ותקף את הליכוד ואת מפלגת ש"ס: "אני לא יודע מי מהם ימין. מפלגת ש"ס נמנעו בהצבעה על אוסלו. נתניהו והליכוד הצביעו בעד ההתנתקות. מירי רגב, שרה בלי תרבות, דבררה את ההתנתקות. מה שנתניהו הקים זה גוש חרדי ומשיחי. אין סיכוי שנשב איתם".

בתוך כך, חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס להחלטת הרשימה המשותפת להמליץ בידי הנשיא על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה ובכך להעניק לו יותר ממליצים מלראש הממשלה בנימין נתניהו. טרם פגישת מפלגתו עם הנשיא ריבלין, טיבי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה היום היסטוריה - נעשה את מה שצריך על מנת להפיל את נתניהו".

כמו כן, בהתייחס להמלצת מפלגתם, גורמים בש"ס אמרו כי ייתכן וראש הממשלה נתניהו יבקש מהם שלא להמליץ עבורו בפני נשיא המדינה. זאת על מנת, לאפשר ליו"ר כחול לבן בני גנץ לקבל את המנדט להקמת ממשלה ראשון ובכך לתת לו להיכשל במשימה זו ולאפשר לנתניהו לקבל את המנדט שני.