ישראל ביתנו הסירה סרטון תעמולה - שבו צולם חרדי שהתגייס

צילום של גבר חרדי, ששירת בצבא במלחמת ששת הימים, הופיע בקמפיין המפלגה הקורא לגיוס חרדים. בעקבות קריאת בני משפחתו, הסרטון הוסר: "בלי לחשוב יותר מדי - מישהו הרשה לעצמו להכפיש את שמו"

מפלגת ישראל ביתנו נאלצה היום (שישי) למחוק סרטון בחירות הקורא לגיוס חרדים, לאחר שהשתמשה בתמונה של חרדי ששירת בצבא. משפחתו של הגבר שצולם נואם בשוק זיהתה את תמונתו במודעה, ופנתה למפלגה בבקשה להסירה.

עוד בחדשות 13:

הסקר מוכיח שוב: רק ליברמן יכריע מי יהיה רה"מ הבא • פרשנות

שקד: "איחוד בימין זה צו השעה, הכדור נמצא אצל פרץ"

סקר חדשות 13: כחול לבן מתרסקת; המחנה הדמוקרטי – 12 מנדטים

מיכאלה לוי, נכדתו של המצולם, סיפרה בחשבון הפייסבוק שלה כי סבה שירת בצה"ל ולקח חלק במלחמת ששת הימים. "עד כמה מכוערת מערכת הבחירות הזאת יכולה להיות?" תהתה. "כנראה שבלי לחשוב יותר מדי מישהו הרשה לעצמו להכפיש את שמו של סבי. סבא שלי עבד בהוראה כל חייו, ועסק בהתנדבות בכל רגע פנוי שהיה לו".

לבקשת המשפחה, הוסר הסרטון מהרשתות החברתיות, לצורך עריכה מחדש. ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "לאחר פניית משפחתו של אחד מהמצולמים בסרטון, שזיהתה את המצולם וביקשה להוריד את הסרטון, הוחלט להיענות לבקשתה באופן מידי. חשוב לציין שהתמונות המופיעות בסרטון נרכשו באופן חוקי מהצלם".

ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

אתמול פורסם סקר חדשות 13 ממנו עולה כי אם היו הבחירות מתקיימות היום, הייתה מקבלת מפלגתו של ליברמן 10 מנדטים - מה שמציב את שר הביטחון לשעבר בעמדת מפתח בין גוש הימין והשמאל. מפלגת "המחנה הדמוקרטי", בהובלת ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר, הייתה מקבלת 12 מנדטים. מפלגת כחול לבן ירדה ב-6 מנדטים מהסקר הקודם, וקיבלה 23 מנדטים בלבד. ואילו, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 28 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם.

מפלגת "הימין החדש" בראשות איילת שקד קיבלה בסקר 10 מנדטים. מדובר בעלייה של 5 מנדטים מאז הסקר הקודם, אז עמד נפתלי בנט בראשות המפלגה. איחוד מפלגות הימין בראשות רפי פרץ נותרה במקומה מהסקר הקודם וקיבלה 4 מנדטים. גם מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ נותרה במקומה, לאחר האיחוד עם "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס, וקיבלה 7 מנדטים.

ראשי מפלגת המחנה הדמוקרטי - ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק במסיבת עיתונאים
ראשי מפלגת המחנה הדמוקרטי - ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק במסיבת עיתונאים | צילום: גיא ברקאי, חדשות 13

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי קיבלה 5 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 6 מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין, על פי הסקר, הייתה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה קיבלה בסקר 11 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, גוש הימין ללא "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן היה מקבל 57 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל היה מקבל 53 מנדטים, כשהוא כולל את הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה. ישראל ביתנו, הייתה מקבלת כאמור עשרה מנדטים.