ליברמן: "אם לא נגיע להסכמות עד רביעי בצהריים - כל אחד לנפשו"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למאמצים להרכבת ממשלה ואמר כי "מבחינת ישראל - כל ממשלה צרה היא אסון". על הפגישה עם נתניהו אמר כי "הייתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על ריבים"

זמן צפייה: 00:54

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ואמר כי "שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות. מבחינת ישראל - כל ממשלה צרה היא אסון. אמרנו מהיום הראשון - ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס, אין כוונות אחרות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד זה גם אידאולוגית וגם פרקטית, כל הצבעה בכנסת תהיה סיפור".

ליברמן התייחס גם לפגישה שנערכה אתמול עם רה"מ בנימין נתניהו ואמר כי "הייתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על פגישות העבר ועל ריבים כאלו ואחרים. דיברנו על דברים מעשיים ופרקטיים, איך להתקדם לממשלת אחדות. כל השאר שמנו בצד".

ליברמן ציין גם כי "סיימתי אתמול מפגשים פוליטיים ב-3 בלילה. אנחנו עושים מאמץ רב עד יום רביעי ב-12 בצהריים. אם עד אז לא נגיע להסכמה עקרונית - מבחינתי כל אחד לנפשו. צריך לשמור על הגינות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו וליברמן נפגשו: "התמקדו בדרכים להקמת ממשלת אחדות"

רה"מ בכנס הליכוד: להיות תלויים ברשימה המשותפת – סכנה עצומה

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

כאמור, ליברמן ונתניהו נפגשו אתמול בקריה בתל אביב. בתום הפגישה, שארכה כשעה, נמסר בהודע המשותפת מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

מאוחר יותר נתניהו נאם ב"כנס החירום" של הליכוד וטען כי ראשי כחול לבן החליטו להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת. לדבריו, "להיות תלויים במפלגות הערביות זו סכנה עצומה למדינת ישראל, נקודת שבר שלא הייתה כדוגמתה", והאשים: "הולכתם שולל את מצביעיכם".

לטענת נתניהו, "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום מול מצב חירום - אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל". ראש הממשלה המשיל ותקף את חברי הרשימה המשותפת: "הם לא ציוניים ולא תומכים במדינת ישראל. הם תומכים בארגוני הטרור וקוראים לחיילי צה"ל רוצחים".

בנימין נתניהו נואם ב''כנס החירום'' של הליכוד
בנימין נתניהו נואם ב''כנס החירום'' של הליכוד | צילום: חדשות 13

נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר כי "חברי הרשימה המשותפת רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. אותו דבר גם לגבי אשכנזי ובוגי יעלון - איתם אתה הולך להקים ממשלה שתהיה תלויה בהם?"

"בזמן שהיינו במערכה צבאית, כשהותקפנו בטילים, כשאזרחינו ישבו במקלטים, כשהחיילים שלנו סיכנו את חייהם, ניהלתם משא ומתן עם אותם חברי כנסת שתומכים בארגוני הטרור?", המשיך ראש הממשלה. "זה מעל לפוליטיקה, זה אבסורד, זה בלתי נתפס. זאת סטירת לחי לאזרחי ישראל, לחיילי ישראל, זאת סטירת לחי למי שהצביע לך. זו לא רק פגיעה חמורה בביטחון ישראל, אלא גם פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית. הבטחתם ש"ישראל לפני הכל", ועכשיו האמת מתגלה. לא ישראל לפני הכל - אלא השלטון לפני הכל".