ליברמן: "נתניהו נאחז בקרנות המזבח - קריאתו לאחדות מזויפת"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את רה"מ, שקרא לגנץ להקים קואליציה משותפת, וטען כי במקביל הוא מנסה לשכנע ח"כים ממפלגות השמאל להצטרף אליו. "הפסק את התרגילים - בוא נשב אתה, גנץ ואני ונקים ממשלה"

זמן צפייה: 06:03

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (חמישי) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא לבני גנץ להקים ממשלת שאחדות, ואמר: "יצירת 'גוש ההלכה' של 55-56 ח"כים של הליכוד, המפלגות החרדיות והמשיחיים, קריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי".

"נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול הליכוד ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך", המשיך ליברמן. "אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: אקים ממשלת אחדות בראשותי; רה"מ: מאוכזב שהוא מסרב להיפגש

ריבלין: "הקריאה לכינונה של ממשלת אחדות – חשובה"

שקד: "בלוק הימין של נתניהו עדיין לא סגור – ממשיכים לדון בכך"

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף: "בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף במטרה להשיג 61 לממשלת החלומות שלו. לגוש שהוא הקים אין שום קשר לימין". "למעשה, נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול'גוש ההלכה' שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה ויכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת".

כאמור, מוקדם יותר היום קרא נתניהו ליו"ר כחול לבן להקים ממשלת אחדות: "בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה". השניים לחצו ידיים בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

עוד אמר נתניהו כי "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום". יונתן אוריך, דובר הליכוד ויועצו של רה"מ, אמר בתגובה: "לשכת רה"מ פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום".

בתגובה, גנץ אמר כי "אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר. לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות והכריע הכרעה ברורה - העם בחר אחדות. כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות".

"המשא ומתן יוכתב על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. הוא ידרוש נחישות ועמידה על עקרונותינו, אין ולא יהיו קיצורי דרך. ממשלת שיתוק פוליטי לא תיטיב עם אזרחי ישראל. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא מתוך כנות, ממלכתיות ורצינות".

נתניהו וגנץ בביקור בכותל ערב הבחירות
נתניהו וגנץ בביקור בכותל ערב הבחירות | צילום: אלעד מלכה

בתגובה לדברי יו"ר כחול לבן, מסר נתניהו: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות". "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו", הוסיף נתניהו.

תוצאות האמת 

 ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הבוקר כי הסתיימה ספירת המעטפות הכפולות. מספירת 97.6% מהקולות, עולה כי כחול לבן הגדילה את כוחה ל-33 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 31 מנדטים. גוש השמאל-מרכז הגדיל את הפער מגוש הימין-חרדים ועומד כעת על 57 מנדטים, לעומת 55.

התחזקותו של גנץ באה על חשבון ליברמן, שמפלגתו ישראל ביתנו ירדה לשמונה מנדטים. עוד עולה כי הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וגורפת 13 מנדטים, ש"ס - 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים. יש לציין כי הנתונים אינם סופיים והחישובים עדיין ממשיכים.