ליברמן נגד רה"מ: "המצלמות הן תחליף ל'הערבים נוהרים לקלפיות'"

יו"ר ישראל ביתנו חזר בעמוד הפייסבוק שלו על התנגדותו לחוק המצלמות, והצהיר כי "שני הגורמים היחידים שיש להם עניין להמשיך ללבות את האש בנושא הם הליכוד והרשימה המשותפת"

זמן צפייה: 03:59

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת סערת חוק המצלמות. "ברור ששני הגורמים היחידים שיש להם עניין להמשיך וללבות את האש בנושא המצלמות במגזר הערבי הם הליכוד והרשימה המשותפת", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "מבחינתו של נתניהו המצלמות הן תחליף לתרגיל הקודם שלו - 'המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי'. בפעם הקודמת, למחרת הבחירות, הוא התנצל בפני אותם ערבים, והפעם הוא פשוט מתואם איתם מראש. על כך העידו נתן אשל ומיקי זוהר".

עוד כתב ליברמן כי "ישראל ביתנו תמכה ותומכת באופן מוחלט בפיקוח על הבחירות ובהצבת מצלמות בקלפיות. עם זאת, אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות - גם אצל הערבים, גם אצל החרדים, גם בגוש דן וגם בגוש עציון, על ידי גורם ממלכתי. לא יכול להיות שהפיקוח יתבצע על ידי מיליציות של נתניהו, שכל מטרתן היא לשבש ולגנוב את הבחירות ולא לפקח עליהן".

עוד בחדשות 13:

רה"מ על חוק המצלמות: "ליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות"

לאחר דיון סוער: חוק המצלמות לא יעלה ביומיים הקרובים להצבעה

חוק המצלמות עלול לשמש בסיס לערעור תוצאות הבחירות • פרשנות

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

דבריו של ליברמן הגיעו בתגובה לדבריו של ראש הממשלה מוקדם יותר היום, שהתייחס לכישלון הממשלה להשיג רוב לקיצור הליכים עבור חוק המצלמות, ותקף את יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות. פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה, עכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה". רה"מ תקף גם את ראשי כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד ואמר כי "זה לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לאחמד טיבי ולאיימן עודה כדי לקבור את חוק המצלמות, כי הם הולכים יחד לממשלת שמאל שבה אחמד טיבי ואיימן עודה יהיו שרים בממשלה של לפיד וגנץ".

לאחר ההצבעה יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בכנסת כי "היום השפיות ניצחה. חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו - זהו ניצחון הדמוקרטיה, הממלכתיות. ניצחון מערכות שלטון החוק שעליהן נתניהו ניסה לערער. נתניהו ינסה לערער על תוצאות הבחירות. זו אינה התבוסה הראשונה שלו ואינה האחרונה". לפיד הוסיף כי "שוב נתניהו הפסיד. הוא הפך ללוזר סדרתי שכולם סוחטים אותו".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום, לאחר דיון סוער בוועדה המסדרת, הממשלה נכשלה בניסיון להשיג פטור מחובת הנחה וקיצור הליכים לחוק המצלמות. המשמעות היא שהליכוד תוכל להעלות את החוק לדיון בקריאה ראשונה רק ביום רביעי, במידה ולא תמשוך אותו. ההצבעה נגמרה בתיקו של 12-12 כאשר נציגת ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי הצביעה נגד החוק.