ליברמן: "הצהרת הנאמנות לנתניהו - בנוסח קוריאה הצפונית"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את המהלך וכתב כי הוא "מצביע על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה". על הטענות לתכנון "קומבינה" עם לפיד: "האשמות שמעידות יותר מכל על היסטריה ואובדן שליטה"

זמן צפייה: 01:10

ישראל בוחרת: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שני) להחתמת חברי הכנסת של הליכוד על הצהרה לפיה הם מתחייבים לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי הבחירות וכתב: "ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח קוריאה הצפונית, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

ליברמן הגיב גם לדברי נתניהו, לפיהם הוא מתכנן "קומבינה" יחד עם לפיד כדי להדיחו מהשלטון, וכתב כי "הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו: "לפיד, ליברמן וכמה פוליטיקאים בימין מתכננים קומבינה"

חברי הליכוד התחייבו לתמוך רק בנתניהו לראשות הממשלה

ליברמן: "נמליץ על המפלגה שתתחייב להקים ממשלה לאומית רחבה"

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

ברקע יוזמת הליכוד, יו"ר "הימין המאוחד" איילת שקד תחתים את רשימתה על הצהרת "נאמנות לערכים", במסגרתה החותמים יתחייבו לערכים המפורטים ברשימה שאותם תקדם הרשימה לאחר הבחירות.

אתמול, כאמור, אמר נתניהו במפגש עם חברי ליכוד באילת כי לפיד, ליברמן וכמה פוליטיקאים מהימין מתכננים "קומבינה". זאת לאחר שליברמן העלה אפשרות להמלצה על מועמד אחר מהליכוד להרכבת הממשלה. יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "זה שאתה פרנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחריך".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

"בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", אמר. "מה התוכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד".

"אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, מח"ל בראשות עבדכם, ככה כתוב על הפתק, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התכנית שלהם", המשיך. "אנחנו לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד, אנחנו ננצח ואיך ננצח? רק בדרך אחת. רק ליכוד אחד גדול! רק מח"ל אחד גדול! זה מה שמפוצץ את הקומבינה הזאת".

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

במקביל, ברקע אמירתו של ליברמן, פורסם בחדשות 13 כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש בשבועות האחרונים עם ח"כים ושרים בליכוד, כשברקע מרחפת השאלה מה יהיה ביום שאחרי נתניהו. בשיחות סגורות, טען אדלשטיין כי הוא רואה עצמו כמחליף עתידי של נתניהו, ואף הראה לבני שיחו סקר שפורסם ב"מקור ראשון" לפני כחודש, לפיו בקרב הציבור החילוני הוא יותר פופולרי מנתניהו, ובציבור הדתי הוא אף עוקף את נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'. חרף זאת, הדגיש יו"ר הקואליציה כי "הוא לא עוסק בשטויות האלה בכלל", כך לפי גורמים ששוחחו איתו.

מוקדם יותר באותו יום התחייבו חברי הליכוד לתמוך בנתניהו כמועמד היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, אין לכך משמעות מחייבת ביום שיצטרכו להרכיב ממשלה. ליברמן אף הציג את אדלשטיין כחלופה אפשרית לנתניהו, אך כל עוד נתניהו בזירה - לא נראה שיש לאדלשטיין כוונה לפעול להחלפתו. עם זאת, ייתכן שהיום שבו ייאלץ נתניהו לפנות את מקומו קרוב, כאשר אם לא יצליח להקים ממשלה לאחר הבחירות, המלאכה תוטל על ח"כ אחר, ובליכוד כבר הצהירו שלא ילכו לסיבוב בחירות נוסף.