ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ - נניח הצעה משלנו"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפלונטר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן, והצהיר כי יעלה הצעה משלו אם לא יימצא פיתרון עד ליום כיפור. "לאחר מכן ניכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה"

זמן צפייה: 05:08

הפלונטר הפוליטי: לאחר שכחול לבן ביטלה את הפגישה שיועדה לראשי הליכוד וכחול לבן ולצוותי המו"מ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש היום (רביעי) עם המטה המצומצם של מפלגתו, התייחס לכישלון המפלגות להגיע להסכמות ואמר כי "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות".

עוד הוסיף ליברמן כי "אחרי יום כיפור נכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה", והבהיר שינצל את השבעת הכנסת ה-22 שתחול מחר למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד. כמו כן, הודגש במפגש המטה כי "גם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו כינס את ראשי הימין: סוכם שמפלגות הבלוק ימשיכו יחד

כחול לבן ביטלה המפגש בין גנץ לנתניהו; הליכוד: נדהמנו מההחלטה

ביטול הפגישה עם הליכוד – במטרה שהציבור יתמקד בשימוע • פרשנות

ליברמן, נתניהו וגנץ
ליברמן, נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס, דוברות משרד הבטחון

הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ראשי מפלגות הימין וצוות המשא ומתן הקואליציוני, השרים יריב לוין וזאב אלקין. השרים עדכנו את הנוכחים בפיצוץ במשא ומתן מול כחול לבן, והוסיפו כי "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות, הוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

מהליכוד נמסר כי חברות הגוש סיכמו להמשיך לדבוק באחדות גוש הימין, ולהימנע מניהול משא ומתן עצמאי עם כחול לבן. עוד נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנוגע למועד החזרת המנדט לנשיא.

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

אתמול ביטלה מפלגת כחול לבן את המפגש שהיה אמור להתקיים היום בין ראשי המפלגות בניסיון להרכבת ממשלת אחדות. מהמפלגה נמסר כי "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן לא יתקיים מפגש כזה. בנסיבות אלה, אין מקום לקיים גם מפגש בין שני ראשי המפלגות". הליכוד בתגובה אמרו כי הם "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות".

בליכוד תקפו את ההחלטה ובפרט את חבר הכנסת יאיר לפיד ואמרו כי "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".