ליברמן: "בכחול לבן רימו את בוחריהם - התנהלו בצורה מחפירה"

יו"ר ישראל ביתנו נאם בפתח ישיבת הסיעה ותקף את נתניהו וגנץ: "מה שמכתיב את סדר היום זה הבעיה האישית של רה"מ. שלושה רמטכ"לים שקלו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת - טירוף"

זמן צפייה: 06:41

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (רביעי) כי "שתי המפלגות הגדולות, שיחד להן 65 מנדטים, נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל במשך חודשים, לא ליכוד ולא כחול לבן רצו ממשלת אחדות. שניהם העדיפו בחירות מוקדמות". את הדברים בפתח ישיבת הסיעה בכנסת.

"כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה, למעשה הם רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי ח"כים שלהם יוצאים מגדרם לרצות את החרדים למרות אותה סיסמא של ממשלת אחדות לאומית חילונית. הכל סיפורים. הדבר היחיד שנשאר מכל זה זה אותו דף לבן ריק עם חתימה של בני גנץ למטה", אמר ליברמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן תוקף את נתניהו: "אולי אתה סוכן של ג'יימס פאקר?"

דיון חירום בכנסת: "נתניהו מרסק הפרקליטות – המערכת תחת איום"

גנץ בקריאה לנתניהו: "ותר על החסינות"; רה"מ: "תחדול מהספינים"

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו בכנסת
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו בכנסת | צילום: חדשות 13

"אני לא יכול לקבל שכל מה שמכתיב את סדר היום במדינת ישראל זה הבעיה האישית של ראש הממשלה", המשיך ליברמן. "אני לא יכול לקבל את הטירוף הזה ששלושה רמטכ"לים בשיא הרצינות שקלו להקים ממשלה בתמיכת איימן עודה והרשימה המשותפת". לצד זה ציין יו"ר ישראל ביתנו כי "אנחנו מבדילים בין הציבור הערבי כולו, שרובו לויאלי למדינה, לבין אותם ח"כים שבמקום לעודד שילוב של המיעוט הערבי בחברה הישראלית – מובילים אותם לעימות מול הרוב היהודי".

"ישראל ביתנו התנהלה מאוד באחריות. לא פסלנו אף אחד, אבל אמרנו שאנחנו לא ניכנס לממשלה על מנת להתיישב על הכיסא - אלא על מנת להוביל שינויים. אנחנו קודם כל נאמנים לערכים ולעקרונות שלנו. אנחנו לא מרמים אף אחד, שמרנו על התנהלות אחראית, ממלכתית, לא נתנו יד למניפולציות – למרות שגם הליכוד וגם כחול לבן שיחקו משחק כפול כל הזמן", אמר ליברמן.

בני גנץ, אביגדור ליברמן, ובנימין נתניהו
בני גנץ, אביגדור ליברמן, ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, חדשת 13

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לדבריו של ליברמן, לפיהם מפלגתו מבדילה בין האוכלוסיה הערבית למנהיגיה בכנסת, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אנחנו מבדילים בין הציבור הרוסי לגזען המושחת שעומד בראש מפלגת קש שקוראים לה ישראל ביתנו. התקציב היחיד שליברמן העביר בחייו היה לתוך חשבון הבנק של בתו. 15 מנדטים לרשימה המשותפת תחזיר אותו להיות בריון לא רלוונטי".

מוקדם יותר תקף ליברמן בחריפות את נתניהו, כשהתייחס לבקשת החסינות של נתניהו, להלוואות שביקש האחרון לקבל לטובת הגנתו המשפטית ולהשמצות נגדו, לטענתו, מסביבת נתניהו. "אז לידיעת ראש הממשלה ומקורביו, עברתי לא מעט חקירות ומעולם לא חששתי מהן, מעולם לא הסתתרתי מאחורי חסינות, את כל הדיונים המשפטיים מימנתי מכספי ובמקום לפנות לחברים לקחתי הלוואה מהבנק", כתב. "לו הייתי חושש ממאן דהו או רוצה לרצות מישהו, לא היתי אומר, לאורך כל הדרך באופן חד וברור, שמבחינתי ראש הממשלה רשאי לכהן בתפקידו עד פסק דין חלוט למרות כתב האישום. זה החוק במדינת ישראל, שעבר בשנת 2001 ושאני הצבעתי נגדו. אך למרות הכל אני סבור שחייבים לכבד חוקים גם כאשר הם לא מוצאים חן בעינינו או במקרה שלי כשהצבעתי נגד".

"אדוני ראש הממשלה כנראה שבגילך זכרונך בוגד בך ושכחת שתמכתי במתווה הנשיא שהעניק לך, ולא לבני גנץ, זכות לכהן ראשון כראש ממשלה. לו היתי מתנהל כפי שאתה מתנהל, היתי מצטרף לממשלת מיעוט עם 'כחול הלבן' ללא היסוס", המשיך. "ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים. ערך עליון עבורי הוא חברות משהו שזר לך לחלוטין".

"אדוני ראש הממשלה, הפוסל במומו פוסל. אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם? אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? אולי אתה הסוכן של ספנסר פרטריג'? אולי אתה משרת את האינטרסים הכלכליים של נתן מליקובסקי?", שאל ליברמן. "גם כאן ההבדל בינינו שאצלי מעולם המטרה לא קידשה את האמצעים ומעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות. אז תסתכל בראי טוב טוב. שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש".