ליברמן: "אין סיכום עם גנץ, נסתדר באופוזיציה ובקואליציה"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפרסום בחדשות 13, והבהיר כי לא ישוחח עם נתניהו ויו"ר כחול לבן בסופ"ש. "שמח על קריאות החרדים להפסיק את שיח השנאה – אך הבהרנו את סף המינימום בנושאי דת ומדינה"

זמן צפייה: 01:13

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שישי) לפרסום החדשות 13 לפיו גנץ התחייב בפניו שייקח אותו לכל ממשלה שתקום, וכתב כי "סיכום מן הסוג הזה לא קיים - אין צורך בכך, אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה".

ליברמן התייחס גם לסבב ההתייעצויות הצפויות בתחילת שבוע הבא בבית הנשיא, וכתב: "לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ, ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון".

לעוד כתבות בנושא:

גנץ התחייב לליברמן – ניקח אותך לכל ממשלה שתקום

ליברמן: "נתניהו נאחז בקרנות המזבח – קריאתו לאחדות מזויפת"

ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

יו''ר כחול לבן בני גנץ, יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
הבטחה להשתתפות בכל ממשלה. גנץ וליברמן | צילום: רויטרס

כמו כן, בירך יו"ר ישראל ביתנו על מה שכינה "נימות חדשות מצד מנהיגי המפלגות החרדיות". "אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר וקיימת קריאה להפסיק את שיח השנאה", כתב ליברמן. "מבחינתו הם לא אויבים אלא יריבים פוליטיים".

עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי לא יתפשר על נושאי דת ומדינה. "חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אשרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת בסמכות השלטון המקומי, בהתאם לאופי הקהילה בכל יישוב. לא נסכים לפחות מזה - גם במחיר של ישיבה באופוזיציה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן
שר הביטחון, אביגדור ליברמן | צילום: תקשורת שר הביטחון

ליברמן לא שכח לעקוץ את ראש הממשלה וכתב: "ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת".

אמש, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי כחול לבן פועלים במרץ מאחורי הקלעים כדי להיות אלה שירכיבו את הממשלה הבאה - ועובדים כדי לשריין את תמיכתן של המפלגות מגוש המרכז-שמאל.

הצעד הראשון שלהם הוא לשריין את יו"ר ישראל ביתנו. בכחול לבן מבינים שליברמן לא מתכוון לחזור למחנה הלאומי, וכדי שהוא לא יחשוש שתקום ממשלת אחדות בלעדיו – הם מעבירים לו הבטחה שהוא יהיה איתם בכל ממשלה. הברית השנייה היא עם העבודה, כאשר גנץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם עמיר פרץ ולשריין את מפלגתו בגוש המרכז-שמאל.
ליברמן מודיע על התפטרותו
ליברמן מודיע על התפטרותו | צילום: רויטרס

נוסף לכך, כחול לבן רוצים שגנץ יהיה הראשון לקבל את המנדט מהנשיא להרכבת הממשלה, למרות ההבנה שייתכן ועדיף להיות השני. לכן הם יבקשו מהרשימה המשותפת ומהמחנה הדמוקרטי להמליץ עליהם.

מאבק נוסף, ומאוד משמעותי, הוא הניסיון לנצח בקרב על הכנסת. כחול לבן רוצים להחליף את יושב הראש הנוכחי, יולי אדלשטיין, במועמד מטעמם – ככל הנראה מאיר כהן, ומנסים לגבש רוב לטובת זה כדי להשתלט על הכנסת.

ביום ראשון יחל נשיא המדינה את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. סבב ההתייעצויות צפוי להימשך כיומיים, ובתומן ריבלין יזמן אליו במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת הממשלה. כפי שנעשה בבחירות הקודמות, הפגישות בין הנשיא למפלגות ישודרו בשידור חי על מנת לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.