ליברמן: "האופציה היחידה – ממשלת אחדות; הכנסת לא תתפזר שוב"

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר לאחר פרסום הנתונים הלא רשמיים כי יתנה את כניסתו לקואליציה בהעברת חוק הגיוס ובלימודי ליבה ושלל אפשרות של בחירות נוספות. "התאכזבתי מנאום גנץ – לא שוחחנו עדיין"

זמן צפייה: 08:09

ישראל בוחרת: בעיצומה של ספירת הקולות ולאחר פרסום הנתונים הלא רשמיים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות המסתמנות ואמר כי "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. לא נצטרף לשום אופציה אחרת". על האפשרות של בחירות נוספות אמר ליברמן כי "לא קיימת אפשרות לסיבוב שלישי. צריך 61 תומכים בפיזור הכנסת – זה לא קיים".

ליברמן התייחס גם לתנאי הסף שלו לכניסה לקואליציה ואמר כי "אנחנו לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש לחוק גיוס בני ישיבות עם כל נקודה וכל פסיק, בדיוק כמו שזה עבר ביולי 18 בקריאה הראשונה. תנאי סף לכניסה לממשלה זה לימודי ליבה במסגרת חינוך חרדי. אנחנו נתנה כל תמיכה ממשלתית במסגרת חינוך חרדי אך ורק עם כניסת לימודי ליבה. אנחנו לא נוותר לא על ביטול חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. עד שלא נשמע דברים ברוח הזו אין לי מה לדבר לא עם גנץ ולא עם נתניהו. לא שוחחתי וגם לא מתכוון לשוחח".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תוצאות לא רשמיות: תיקו בין כחול לבן לליכוד; הימין מוביל • חי

מחצית מהקולות כבר נספרו; שיעור ההצבעה בצה"ל – 70.7% • חי

גנץ: "נמתין לתוצאות האמת – אבל נראה שעמדנו במשימה"

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: החדשות 13

"אני מאוד התאכזבתי מנאומו של בני גנץ, לא שמעתי דברים ברורים", המשיך ליברמן, "אין לנו שום עניין פרסונלי עם נתניהו, אנחנו לא פוסלים אף אחד וגם אם החרדים יקבלו את כלל ההתניות שלנו נשב איתם. אנחנו יריבים פוליטיים ורואים אחרת לגמרי את החזון של ישראל אבל הם לא אוייבים. אני לא אבזבז זמן על שיחות סרק.  כל מה שנעשה נעשה באופן גלוי ושקוף. כרגע המפתח זה הנשיא. הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל מהסיבוב הקודם. הוא חייב להיות פה הדמות הדומיננטית".

על פי מסמך לא רשמי של ועדת הבחירות המרכזית, מספירה של 91.5% מהקולות עולה כי כחול לבן והליכוד בתיקו של 32 מנדטים כל אחת. גוש הימין מוביל על גוש המרכז-שמאל עם 56 מנדטים לעומת 55. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 9 מנדטים.

הרשימה המשותפת, המפלגה השלישית בגודלה, עומדת על 12 מנדטים. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ימינה 7 מנדטים, העבודה-גשר עם 6 מנדטים והמחנה המדוקרטי עם 5 מנדטים.

Gantzt
בני גנץ

יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הלילה נאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים והכריז: "נפעל החל מהלילה להקמת ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון העם ושתציב סדרי עדיפויות כפי שהם צריכים להיות. אני מתכוון לדבר עם כולם".

"לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו, לעומתו, הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן הצליח בגדול והוא כאן כדי להישאר", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "המגעים הפוליטיים התחילו הלילה. שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכנן גם לדבר עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים".