ליברמן: "יש רק אופציה אחת - ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לכך שעל פי תוצאות המדגמים מפלגתו מהווה לשון מאזניים בהרכבת ממשלה, וחזר על דרישתו לקואליציה ליברלית. "קורא לנשיא להזמין את נתניהו וגנץ לשיחה לא פורמלית"

זמן צפייה: 10:07

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (שלישי) לתוצאות המדגמים, וחזר על דרישתו לקואליציה ליברלית: "יש רק אופציה אחת - ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן. גם אם יקימו ממשלת אחרות בלעדינו - זה עדיף מאשר להתחיל לדשדש במו"מים בלתי פוסקים. אני קורא לנשיא להזמין את נתניהו וגנץ לשיחה לא פורמלית".

"אמרנו תמיד שממשלת אחדות אפשרית אך ורק במצבי חירום, ואני אומר לכם - המצב, גם הביטחוני וגם הכלכלי,הם מצבי חירום. הרבה יותר ממה שאפשר לחשוב", המשיך ליברמן. "לכן המדינה חייבת ממשלה רחבה, לא ממשלה שנלחמת על הישרדות משבוע לשבוע. מהצבעת אי אמון להצבעת אי אמון שנייה. לכן אני חוזר ואומר - לא יעזרו שום הצעות ושום פיתויים, לא רוטציה ולא תיקים ולא תקציבים. כל מה שאנמרנו אנחנו ממשיכים".

"אנחנו משחקים את המשחק הזה עם קלפים פתוחים - הכול על השולחן, הכול שקוף. אני מקווה שראשי שתי המפלגות יודיעו בפומבי שהם אכן מתכוונים להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה, וגם הייתי ממליץ לנשיא להיכנס בהילוך גבוה".

עוד בחדשות 13:

מדגם חדשות 13: כחול לבן – 33, הליכוד – 31; יתרון לשמאל-מרכז

עודה: "לא קיבלתי טלפון מגנץ – חושב שינסה להרכיב ממשלת אחדות"

שקד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין – זה לא בלתי אפשרי"

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

מדגם חדשות 13: ישראל ביתנו לשון מאזניים עם 8 מנדטים

מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13