ליברמן על הקלטות מכינת פרץ: "חבורה של משיחי שקר"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להקלטות שנחשפו בחדשות 13: "מי שילדיו ילכו מחר לביה"ס צריכים להיות מאוד מוטרדים משר החינוך". על הבחירות: "אם לא יהיו לנתניהו 61 ממליצים - בליכוד יחליפו אותו"

זמן צפייה: 00:30

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) להקלטות שנחשפו בחדשות 13 מתוך מכינת "עצם" של הרב רפי פרץ ואמר כי "מי שילדיו ילכו מחר לבית הספר צריכים להיות מאוד מוטרדים משר החינוך. בקלטת הוא נשמע אומר שהוא רואה את הגאולה בדרך, שהוא מקווה שאוניברסיטאות יהפכו בקרוב לבתי ספר לנבואה ושתנועת ההשכלה והאמנציפתציה הן תקלות גדולות בדרך. פרץ צריך להחליף את התמונה של הרב קוק בתמונה של שבתאי צבי. יש פה חבורה משיחית, משי חשקר שלוקחים אותנו לאיזשהו אבסורד ומציאות בלתי נסבלת". את הדברים אמר באירוע שבת תרבות במועצה אזורית דרום השרון.

ליברמן התייחס גם לאפשרות שתקום הנהגה חדשה מהליכוד ואמר כי "אם אחרי סבב פגישות אצל הנשיא אצל, לנתניהו לא יהיו 61 ממליצים - ברור שלמחרת היום הליכוד יחליפו אותו. שלא יהיה ספק. אבל אני חוזר ואומר – מי שמינה את גנץ לתפקיד הרמטכ"ל היה נתניהו, מי שחילק לו הכי הרבה שבחים היה נתניהו - אז אני מאוד מפקפק בקביעה שהם פוסלים ישיבה איתם. זה תלוי באיזה יום שאלת את בני גנץ ובאיזו אוזן. יש מעט מאוד פוליטיקאים שאת יכולה לסמוך עליהם. ראיתי רק עכשיו את פייגלין יום אחד אומר ככה יום אחרי מתחלף. ראיתי גם את אבי גבאי אמר מה שאמר והיה רגל וחצי בממשלה של נתניהו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרץ על הפרסום בחדשות 13: "המכינה שלנו מחנכת לאהבת ישראל"

"אסור להתקרב לחילונים": כך נשמעו השיעורים במכינה של רפי פרץ

"חלום חיי שיזרוק אותנו": כך דיברה רעיית הרב פרץ על בנט

אביגדור ליברמן בשבת תרבות
אביגדור ליברמן בשבת תרבות | צילום: ישראל ביתנו

עוד התייחס יו"ר ישראל ביתנו לסוגיית המצלמות בקלפיות ואמר כי "צריך להבין שאנחנו חיים במציאות שהאח הגדול כל הזמן איתנו. בכל צומת, בכל חנות, בכל פרוזדור, בבתים פרטיים - יש מצלמות. את הולכת ברחוב יש מצלמה, אז לדבר במושגים של פרטיות זה לא נכון. אנחנו יודעים לפחות בשני מגזרים, גם אצל הערבים וגם אצל החרדים, על הרבה מאוד אי סדרים ושאלות לגבי ההצבעה. כשאני הסתכלתי על הבחירות באפריל, במאה שערים היו 120% הצבעה. אצל חרדים יש ביום הבחירות תופעה של תחיית המתים. כולם באים ומצביעים".

"זו בעיה מרכזית אצל הקהל החילוני", המשיך ליברמן, "באזור השרון, ביישובים החילוניים יש סביב 75-50 אחוזי הצבעה. לכן כשאנחנו אומרים שחרדים משתוללים ויש להם יותר מדי כוח, ובמסדרונות הפוליטיים יש להם הרבה יותר מהמשקל הסגולי שלהם מהאוכלוסיה הכללית - זה בגלל המודעות שלהם לבוא ולהצביע. לא מספיק לשבת ביום שישי בסלון ולקטר. וצריך גם להיאבק שההצבעה תהיה אמיתית ולא ינסו לגנוב קולות".

ליברמן תקף גם את יו"ר ועדת הכספים משה גפני ואמר כי "אין ספק שאם מישהו יושב על הברז יש לו הרבה כוח לכוון ולטרפד החלטות ממשלה. שמעתי בריאיון שהוא אמר שהוא רוצה להעלות מסים. למה גפני רוצה להעלות מסים? כי הציבור שלו גם ככה לא משלם. באותן ארבע שנים שהוא יו"ר ועדת הכספים התקציבים לישיבות, לתמיכה באברכים, ולכל מיני מוסדות דת, בתי כנסת ומקוואות וכו' גדלו דרמטית. אם אני לוקח גידול תקציבי באותם מוסדות דת להערכתי זה כ-30%".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו ציין גם כי הוא מעוניין להרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי: "אני לוקח אדם כמו איימן עודה שהחרים את הלווייה של שמעון פרס ועלה באותו שבוע לקבר של ערפאת, שלא הסכים לחתום הסכם עודפים עם מרצ כי הם ציונים, אני חושב שהוא צריך להיות חבר פרלמנט ברמאללה אני לא יודע מה הוא מחפש בכנסת. המחנה הדמוקרטי, מבחינת התפיסה הבסיסית, אנחנו קוטב צפוני ודרומי. כמו שאני לא מוכן לשבת עם סמוטריץ, פרץ והחרדים - אותו דבר לגבי הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי".

על המתיחות האחרונה בצפון ציין ליברמן כי הוא "מסתייג ממדיניות הפטפטת של ראש הממשלה. תמיד שמרנו על עמימות, למדיניות הזו יש הרבה כוח ועצמה. כל הדיבורים מיותרים לגמרי. אני זוכר גם בהחלטה הדרמטית מול הכור בסוריה בזמנו, עשר שנים אף אחד לא דיבר - וגם אחרי עשור זה היה מיותר. כשאתה מדבר הרבה ומכניס את האוייב שלך לפינה, גם אם הוא לא רצה להגיב אתה יוצר עליו לחץ כן להגיב. יש גם הרבה עוצמה ביכולת לשמור על עמימות ושקט. זו הייתה המדיניות של כל ממשלות ישראל בכל השנים".

עמיר פרץ במסע''ת
עמיר פרץ במסע''ת | צילום: חדשות 13

סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) הגיבה לדברי ליברמן באותו אירוע: "מדהים לשמוע את ליברמן ש'פתאום' גילה את הקיצוניים והמשיחיים. איש שדאג להעביר להם ביחד עם הבית היהודי עשרות מיליוני שקלים לגופים תורניים שפועלים לשטיפת מוח של ילדים בבית ספר - כסף שאמור היה להגיע לנגב ולגליל. איפה היה ליברמן וחברי ישראל ביתנו כשאני נלחמתי בשחיתות בוועדת הכספים? הוא היה מאלה שגרמו לה, יחד עם אנשי הבית היהודי והליכוד. כאשר חשפתי אותם בוועדת הכספים, קיבלתי איומים מאנשי החטיבה ולצערי רוב הפוליטיקאים פחדו. אותו דבר קורה היום -הפחד של חלקים רחבים במערכת,  בשמאל ובימין, הוא שמאפשר את המציאות שבה עיתונאים שעושים את עבודתם מאויימים, שומרי הסף מאויימים, שופטים מאויימים ואזרחים תמימים. הקמנו את המחנה הדמוקרטי כדי לשים סוף לפחדנות ולדאוג שבבחירות האלה תהיה מפלגה אמיצה אחת שתעשה הכל כדי להביא מהפך".

בתוך כך, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ תקף את רה"מ נתניהו בכנס פעילים הבוקר ואמר כי "נתניהו חושב שבגלל שיש לו הכול מותר לו הכול. בין אם נתניהו ימצא אשם או לא במעשים הפליליים המיוחסים לו, הרי ברור כי במבחן הרף המוסרי והדוגמא האישית הוא נכשל כישלון מוחלט והסיבה הראשונה שהוא צריך ללכת הבייתה היא פירוק הרקמה החברתית של ישראל. כדי לשרוד הוא במודע פורם עוד ועוד את לכידות החברה הישראלית ואת הסולידריות שלה. כל ישראלי חש ויודע שנהרסה פה הרקמה החברתית העדינה והחשובה שנבנתה בין חילונים ודתיים, בין ימין ושמאל ובין יהודים וערבים וזה מסכן אותנו כחברה".