גיוס, מרכולים ותחבורה בשבת: ליברמן הציג את דרישותיו לממשלה

לאחר שהצהיר שיסכים להתפשר ולהיכנס לקואליציית ימין אם רה"מ יתגמש בנושאי דת ומדינה, יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי יתעקש על עקרונותיו. זאת, בצל פרסום חדשות 13 כי התבקש להעביר רשימת דרישות

זמן צפייה: 01:13

בדרך לבחירות 2020: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר היום (שישי) כי אין בכוונתו להתפשר בנושאי דת ומדינה, והציג שוב את רשימת הדרישות שלו לממשלה. זאת, לאחר דבריו אתמול כי יסכים להתפשר ולהיכנס לקואליציית ימין-חרדים אם נתניהו יתגמש בנושאי דת ומדינה, וברקע פרסום חדשות 13 כי התבקש על ידי מפלגות החרדים להעביר רשימת דרישות סופית.

ליברמן הבהיר כי ידרוש להעביר את חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים, גיור על ידי רבני עיר, נישואים אזרחיים ללא מגבלה, אשרור מתווה הכותל ותחבורה ציבורית בשבת. "חבילת המינימום הזאת תקפה גם היום לכל המתעניינים", כתב יו"ר ישראל ביתנו.

עוד בחדשות 13:

גורמים במפלגות החרדיות במסר לליברמן: העבר רשימת דרישות סופית

ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים – הייתי מצטרף לממשלת ימין

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

עוד קרא ליברמן לממשלת אחדות וכתב: "אנו נמצאים היום כפסע אחד מבחירות שלישיות מיותרות. לכן, אני קורא פעם נוספת לבנימין נתניהו ולבנימין גנץ תשאירו את כל 'הפילפוליטיקה' בצד ותקימו ממשלת אחדות".

אתמול, כאמור, דווח בחדשות 13 כי גורמים במפלגות החרדיות העבירו מסר לליברמן, בתגובה לדבריו לפיהם אם ראש הממשלה היה עושה ויתורים בנושא דת ומדינה, הוא היה מצטרף לקואליציה של 63 חברי כנסת עם החרדים.

נציגי המפלגות הבינו שעליהם להגיב לאיתותים הללו, המעידים על נכונות עקרונית לסגת מהבטחת הבחירות, והעבירו אליו מסר: העבר אלינו רשימת דרישות סופית וכנה - ואנחנו נתייחס אליה.

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

כאמור, ליברמן הצהיר אתמול בריאיון לרדיו רק"ע כי "אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת".

"כרגע המכשול הוא הרצון של נתניהו לא להיפרד מכל הגוף המשיחי-חרדי. זה כמו חתונה קתולית. לא יכול להיפרד. זה מה שמונע מישראל ביתנו להיכנס לקואליציה", המשיך ליברמן. "הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים, כל הניסיונות שלנו שיעזבו בשקט את כל הקשור לתחבורה ציבורית - מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למשא ומתן של כחול לבן ושל הליכוד ואמר כי "שתי המפלגות החליטו לא לעבוד ביחד, הם לא עושים וויתורים קטנים. כחול לבן רוצה להיות ראשונה וגם נתניהו לא מוותר. יש התעקשות לא מובנת, נתניהו היה יכול להגיד לכחול לבן 'תתחילו ואני אלך לבית משפט'".