ליברמן על הצורך בממשלת אחדות: "מצויים במשבר תקציבי עמוק"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להצהרתו בחדשות 13, והסביר כי ממשלת חירום נדרשת בשל הגירעון והאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל. עוד הוסיף: "כחול לבן והליכוד יעדיפו להקים ממשלת הלכה"

זמן צפייה: 01:09

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (ראשון) להצהרתו אמש בחדשות 13 בדבר הצורך בהקמת ממשלת אחדות, והגיב לטענות שהוטחו בו על שהציג "סדר יום פוליטי חדש". ההצדקה הראשונה להקמת ממשלת חירום, לדבריו, היא "העובדה שהתברר כי מדינת ישראל מצויה במשבר תקציבי עמוק, עם גירעון של מעל 50 מיליארד שקלים, וכן ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים".

עוד הוסיף ליברמן כי "ברור לי שלליכוד וכחול לבן לא יהיו ביחד 60 מנדטים בבחירות הקרובות, וכל אחת בנפרד תעדיף להקים ממשלה צרה עם החרדים, קרי ממשלת הלכה. ציינתי לא מכבר שראינו בשבוע האחרון מרוץ מביש בין נתניהו לבני גנץ מי מתחנף יותר טוב לחרדים". לדבריו, "נתניהו כבר נכשל בהקמת ממשלה, וגם לגנץ אין שום סיכוי להקים ממשלה, למרות המאמץ לרצות את ש"ס ויהדות התורה. 'ישראל ביתנו' סבורה שחשוב יותר להבין איזו ממשלה תקום - ולא מי יעמוד בראשה".

עוד בחדשות 13:

משמעות דברי ליברמן: ממשלה ללא נתניהו • פרשנות

בליכוד תוקפים: יצא המרצע מהשק – ליברמן ילך עם לפיד וגנץ

ליברמן: "נכפה ממשלת חירום עם הליכוד וכחול לבן – ללא החרדים"

אביגדור ליברמן
''אכפה ממשלת אחדות''. אביגדור ליברמן בריאיון למטה המרכזי

כאמור, בריאיון אמש ל"המטה המרכזי" הצהיר יו"ר ישראל ביתנו כי מפלגתו "תכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. זאת תהיה ממשלת חירום, ממשלה לאומית ליברלית. נעשה הכול על מנת לחסום את החרדים, שלא ייכנסו לממשלה". לדבריו, "מול האתגרים הביטחוניים והתקציביים, חשוב שתקום ממשלת חירום שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. שלוש המפלגות צריכות לגבש קווי יסוד ומסגרת תקציבית, ורק אחר כך - מי שירצה שיצטרף". עוד הצהיר: "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".

"בליכוד רוצים ממשלה חרדית, ממשלת הלכה שתורכב מליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו ותקף את נתניהו. "אמרנו שנמליץ על נתניהו לראש ממשלה - אבל ההמלצה שלנו היא עקרונית. לא התחייבנו ברמה האישית להמליך את נתניהו לכל החיים".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

דבריו של ליברמן עוררו סערה במערכת הפוליטית. "יצא המרצע מהשק", נכתב בהודעה רשמית מטעם מפלגת הליכוד. "ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

בכחול לבן הגיבו גם הם לדברים. "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות", מסרו, "אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".