לפיד קרא למדינת כל אזרחיה - וחזר בו; סמוטריץ': "הלכת לאיבוד"

שר התחבורה תקף את חבר מפלגת כחול לבן על דבריו, וכתב: "תודה שהוצאת את זה. כל מילה נוספת מיותרת". לאחר מכן הגיב לפיד והבהיר: "התייחסתי לזכויות הלהט"בים"

יאיר לפיד, בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

יאיר לפיד (כחול לבן) כתב היום (שישי) בטוויטר כי הוא תומך במדינת כל אזרחיה, במהלך ויכוח על גיוס חרדים וזכויות לקהילת הלהט"ב עם בצלאל סמוטריץ'. שר התחבורה הנכנס תקף אותו בשל כך, ולפיד מיהר למחוק את הציוץ ולפרסם הבהרה.

כאמור, באחד הציוצים שהפנה לסמוטריץ', כתב לפיד: "ועוד משהו, ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. ערכיה של הקהילה הגאה לא מעוותים". סמוטריץ' מיהר לגנות את השימוש בביטוי המזוהה עם שוויון זכויות לאזרחים הערבים בישראל. "מה קרה ליהודית ודמוקרטית? יאיר ידידי, הלכת לאיבוד", אמר. "תודה יאיר שהוצאת את זה בסוף, כל מילה נוספת מיותרת".

עוד בחדשות 13:

בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת – כדי שיתמנה לח"כ

"הימין החילוני": רון קובי הקים מפלגה ויתמודד בבחירות הקרובות

מסתמן: אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית

איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: עמוד הפייסבוק: איציק שמולי

ח"כ איציק שמולי (העבודה) ביקר אף הוא את דבריו של לפיד, וכתב: "ממדינת כל אזרחיה של לפיד ועד בניית אלפי יחידות דיור ביצהר של יעלון כחול לבן זה הסופרמרקט הכי יקר לגוש שלנו. ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי, ובתוכה פנימה אנו מחוייבים בשוויון גמור ל-כ-ו-ל-ם! יהודית ודמוקרטית - זו מגילת העצמאות, ורק לה המחנה שלנו מחויב".

בתגובה, לפיד פרסם הבהרה: "מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא קורא. אני נגד מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט וכל חיי. ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית וכזו תישאר. מה שכתבתי התייחס לזכויות הלהט"בים".