"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

אחרי הכרזתה של סתיו שפיר בשבוע שעבר על מועמדותה, חבר הכנסת שהגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון, הודיע על הצטרפותו למרוץ. "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך"

זמן צפייה: 01:12

ישראל בוחרת: חבר הכנסת איציק שמולי, שהגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון במפלגת העבודה, הודיע אתמול (רביעי) כי יתמודד לראשות המפלגה בפריימריז הקרובים. בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים. אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה", עוד הוסיף: "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה".

בפני מפלגת העבודה עומדות שתי אפשרויות לבחירת יושב הראש. הראשונה, אותה הציע אתמול גבאי, היא לשמר את הרשימה הקיימת מהבחירות לכנסת ה-21, ולשבץ את יושב הראש היוצא במקום השני. אפשרות נוספת, אם הצעה זו לא תתקבל, תהיה לקיים שוב פריימריז על כל המקומות ברשימה. נכון לשעה זו, ועידת המפלגה טרם הגיעה להחלטה בנושא.

עוד בחדשות 13:

מסילוק לבני עד המו"מ עם נתניהו: הקדנציה של גבאי כיו"ר העבודה

גבאי: "לא אתמודד על ראשות העבודה – לוקח אחריות על הטעויות"

שפיר: "אם יתקיימו פריימריז פתוחים – אתמודד לראשות העבודה"

ח"כ עיסאווי פריג' וח"כ לשעבר מוסי רז הודיעו אמש במפגש פעילים שירוצו במשותף בבחירות לראשות מפלגת מרצ. זאת, לדבריהם, על מנת להציג הנהגה משותפת, יהודית וערבית, למפלגה.

"השמאל הישראלי זקוק לתקווה בדמות שותפות יהודית ערבית אמיתית", ציין פריג', "הציבור הערבי נתן בבחירות האחרונות אמון במרצ וכעת עלינו להעצים את השותפות בדמות בניית שמאל ערבי יהודי חזק ומשפיע".

"מרצ בראשותנו תהיה בשורה לאזרחי ישראל הערבים והיהודים", הוסיף רז, "יש ציבור גדול שמייחל לשותפות הזו, ציבור שיוכל לחזק את מרצ ואיתה את השמאל הישראלי כולו. תקווה לאזרחי ישראל מול מדיניות ההסתה של נתניהו".

חבר הכנסת עיסאווי פריג'
חבר הכנסת עיסאווי פריג' | צילום: ערוץ הכנסת

שלשום הודיע יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כי לא יתמודד מחדש על תפקידו, אך יישאר במפלגה. "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה, ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואליים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "הלכנו במסע עם אין סוף היתקלויות מכל הכיוונים, רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. היו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון".

"אני משוכנע כי נכונו עוד ימים טובים ומלאי משמעות לערכים שאליהם חתרנו והובלנו. אני מבקש גם מכם להאמין בכך", הוסיף. "אני מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל".

ביום שני הודיע טל רוסו כי הוא מסיר את עצמו מרשימת המפלגה לכנסת ה-22, וכי לא יתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב רוסו כי "איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה".

"במציאות אליה נקלענו, בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל כך קצר, אינם מאפשרים לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי", כתב רוסו בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22".

טל רוסו
טל רוסו | צילום: החדשות 13

בשבוע שעבר הודיעה חברת המפלגה, סתיו שפיר, כי היא מתמודדת על תפקיד יושבת ראש העבודה. יום קודם לכן אמרה בריאיון ל-"לפני החדשות": "נמצא מעלינו בהנהגה דור שהכשיל אותנו, שנבהל ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח", אמרה. "על המשפט, התקשורת והכנסת. חייבים לעצור את זה, והגיע הזמן לדור חדש של הנהגה שלא מפחד שלא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות עם הימין הקיצוני אלא בא לדאוג לישראל".

באותו יום התראיין אבי גבאי ברדיו 103 ואמר כי שפיר וחברת הכנסת יחימוביץ' לא הביעו התנגדות לכניסה לממשלת נתניהו. "אני לא אשב סביב שולחן הממשלה של נתניהו – אדם מושחת שחשוד בשוחד, שמנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית", הצהירה שפיר. "מי שמכיר את הרקורד שלי יודע טוב מאוד שזה שקר מוחלט. גבאי גם אמר שהוא לא יכנס בכלל למשא ומתן. צר לי מאוד על איך שהדברים מתנהלים ואיך שהמפלגה נראית".