מסיבות והנחות בבתי עסק: כך משכנעים את הישראלים לצאת ולהצביע

חברות מסחריות, ארגונים חברתיים ומיזמים פרטיים מנסים להעלות את אחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות. בין הדרכים: 30 אחוזי הנחה בבתי עסק שונים ומסיבות שמאפשרות שיח פוליטי בין המשתתפים

זמן צפייה: 02:46

בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, מתקיימות שתי מערכות בחירות בשנה אחת, כך שקיים חשש לא מבוטל שאחוזי ההצבעה יהיו - גם הפעם, נמוכים במיוחד. לכן, לא מעט ארגונים חברתיים, חברות מסחריות וגם יוזמות פרטיות החליטו לעודד את אזרחי ואזרחיות ישראל לצאת לקלפיות - ולהצביע.

"יש תחושת מיאוס בקרב הציבור", הסבירה נועה לורבר, ראש אגף מבצעים בתנועה לאיכות השלטון, את הצפי לאחוזי ההצבעה הדלים. "היו כאן שתי תקופות בחירות באותה שנה, וקיים גם חוסר אמון במערכת הפוליטית". אם כן, כחלק מהניסיון להעלות את אחוזי ההצבעה, הקימה לורבר ליין מסיבות שמאפשרות שיח פוליטי בין המשתתפים באווירה קלילה ולא מחייבת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לקראת מו"מ? הלחץ שאיראן הפעילה על ארה"ב במפרץ – עבד • פרשנות

הדיווח לפיו ישראל ריגלה אחרי ארה"ב – "פייק ניוז" • פרשנות

קמפיינים, דוכנים ושלטי חוצות: כך מעודדים הצבעה במגזר הערבי

כולנו יוצאים להצביע!
כולנו יוצאים להצביע! | צילום: חדשות 13

בסבב הבחירות האחרון באפריל, הצביעו רק 68.5% מבעלי זכות הבחירה - נתון נמוך בהשוואה לבחירות 2015, אז נרשמו כ-72.3% הצבעה. "ביום הבחירות האחרון היינו בים, בברים ובבתי קפה והמקומות היו מלאים", סיפר נדב מנדלסון, ממובילי מיזם "VOTE 70", "גילינו שאנשים לא טרחו להצביע וזה ממש תסכל אותנו".

מנדלסון, יחד עם חברו שי טיברג, לא היו יכולים לעמוד מנגד והחליטו להוביל מיזם שמעודד את הציבור הרחב לתעד את עצמו מצביע בקלפי, להגיע עם התמונה לבתי עסק שונים וליהנות מ-30 אחוזי הנחה. "אנחנו אפילו לא נכנסים כאן לפוליטיקות", הבהיר טיברג, "המטרה היחידה שלנו היא רק להעלות את אחוזי ההצבעה".