בכיר לשעבר בהודו: גנץ יקדם את היחסים עם מדינתנו כמו נתניהו

מנכ"ל משרד החוץ ההודי לשעבר פרסם מאמר שבו סקר את מערכת הבחירות ואת הקשיים של רה"מ הנוכחי, וטען כי גם אם יוחלף, היחסים הטובים בין שתי המדינות יישארו. "אף אחד מהם לא יטלטל את הספינה"

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מקבל את פני ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו דלהי
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מקבל את פני ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו דלהי | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד החוץ ההודי לשעבר, פינאק ראנג'או צ'אקראבארטי, פרסם היום (שישי) מאמר ובו טען כי יו"ר כחול לבן בני גנץ יקדם את היחסים עם מדינתו, אם ירכיב ממשלה, כמו ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו.

"גנץ, שסיכוייו להפוך ראש ממשלת ישראל הבא נראים גדולים, הוא רמטכ"ל לשעבר ואישיות מאופקת", כתב מנכ"ל משרד החוץ ההודי לשעבר. "הוא יהיה מחויב לקשרים בין המדינות ולמשמעות לכך עבור ישראל. אף ראש ממשלה לא יטלטל את הסירה, לאור אופי הקשרים בין ישראל להודו".

לעוד כתבות בנושא:

המהפך של בכירי הליכוד: מתקיפת גנץ – לקריאות לממשלה משותפת

גנץ: אקים ממשלת אחדות בראשותי; רה"מ: מאוכזב שהוא מסרב להיפגש

נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי | צילום: רויטרס

בתחילת החודש כזכור, ביטל נתניהו את נסיעתו המתוכננת להודו, לטענת משרדו בשל אילוצי זמן במהלך קמפיין בחירות. מדובר בפעם השנייה השנה שראש הממשלה מבטל הנסיעה מתוכננת להודו, לאחר שנתניהו ביטל ביקור שהיה אמור להיערך בחודש פברואר.

כזכור, נתניהו התגאה במהלך קמפיין הבחירות שלו ביחסים הטובים השוררים בינו לבין מנהיגי מעצמות העולם, בהם גם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.

אתמול, הצהיר גנץ כי הוא יעמוד בראשות הממשלה הבאה. "אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר", אמר יו"ר כחול לבן. "לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות והכריע הכרעה ברורה - העם בחר אחדות. כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

"המשא ומתן יוכתב על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. הוא ידרוש נחישות ועמידה על עקרונותינו, אין ולא יהיו קיצורי דרך. ממשלת שיתוק פוליטי לא תיטיב עם אזרחי ישראל. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא מתוך כנות, ממלכתיות ורצינות".

בתגובה לדברי יו"ר כחול לבן, מסר נתניהו: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות". "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו", הוסיף נתניהו.