מפגינים בתשלום: כך מפעילים בישראל ביתנו תיכוניסטים כניצבים

שכירה של פעילים בתשלום והצטרפות מאורגנת ומוסווית להפגנות לא פוליטיות: תחקיר חדשות 13 חושף כיצד מנהלים במפלגה את מסע הבחירות בתשלום - ממודעת הדרושים ועד הוראות ההתנהגות

זמן צפייה: 03:29

תחקיר חדשות 13 חושף היום (שני) כיצד מפלגת ישראל ביתנו משלמת לפעילים כדי שיצטרפו להפגנות לא פוליטיות, ממודעת הדרושים, דרך הריאיון במטה המפלגה ועד ההוראות הברורות על התנהגות בזמן ההפגנה.

בישראל מתקיימות לא מעט הפגנות מדי שבוע, שנראות תמימות למדי – ברור כי חלק מהמשתתפים תומכים אמיתיים במאבק הנכים, טבעונות או תושבי הדרום. עם זאת, בחלק מהמקרים כמה מפגינים הם מושתלים, והם למעשה בני נוער שמקבלים תשלום עבור פעילות פוליטית סמויה.

המנגנון המשומן במפלגת ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, עובד כך: בשבוע שעבר, בקבוצת וואטסאפ של תלמידי תיכון במכללת אורט הופיעה הצעת עבודה מזמינה במיוחד: "היי חבר'ה, מחר יש הפגנת נכים בירושלים, מחפשים עוד אנשים שיצטרפו, 35 שקלים לשעה. מישהו מעוניין?" נכתב בהודעה ששלח מ', פעיל מרכזי בקרב הצעירים של "ישראל ביתנו". "אתה פשוט צריך לעמוד שם ולא לעשות כלום" המשיך מ'.

מפגינים בתשלום: כך שוכרים בישראל ביתנו תלמידי תיכון שישמשו כניצבים בהפגנות
מפגינים בתשלום: כך שוכרים בישראל ביתנו תלמידי תיכון שישמשו כניצבים בהפגנות | צילום: חדשות 13

הריאיון לעבודה התקיים במטה המפלגה, והמראיין היה יושב ראש הצעירים של ישראל ביתנו בירושלים. תנאי הכרחי לקבלת העבודה: הזדהות עם מפלגת ישראל ביתנו. בהמשך, פירט מ' מה עושים הפעילים בשטח.

המטרה היא לעבות את ההפגנה וליצור פרובוקציות על ידי המושתלים, שגם יקראו קריאות ביניים שישרתו את המפלגה. "העיקרון הוא שחברי כנסת, או מועמדים, באים להפגנה. והם צריכים אנשים משלנו שיעשו מה שהם אומרים להם. נגיד, לקחת רמקול ולצעוק", אומר מ'.

הוא הסביר כי אסור שיידעו שהמפגין בתשלום מגיע מתוך המפלגה, אבל שאם נמצא במקום חבר כנסת שישראל ביתנו מתנגדת לו – יש לקרוא לעברו קריאות בוז.

מפגינים בתשלום: כך שוכרים בישראל ביתנו תלמידי תיכון שישמשו כניצבים בהפגנות
מפגינים בתשלום: כך שוכרים בישראל ביתנו תלמידי תיכון שישמשו כניצבים בהפגנות | צילום: חדשות 13

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה מקומית של פעיל בסניף ירושלים בניגוד למדיניות המפלגה. הנושא ייבדק ויטופל בהתאם לנהלים".