נתניהו במסר לסער: בדוק את השטח לפני שאתה קורא לפריימריז

על פי רה"מ, אחוז התמיכה בו בקרב מתפקדי הליכוד עומד על 80%, ולכן לסער לא ישתלם ללכת לבחירות פנימיות • אלפי מתפקדי המפלגה הודחו, ככל הנראה, כדי לחזק את כוחו של נתניהו בפריימריז

זמן צפייה: 02:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח לאורך היום (ראשון) מסרים לח"כ גדעון סער, לפיהם כדאי לו לבדוק את השטח לפני קיום בחירות פנימיות בליכוד. לטענת נתניהו, התמיכה בו בקרב מתפקדי הליכוד עומדת על 80%, לכן אין טעם לסער לקרוא לפריימריז. ככל הנראה, סער לא יצליח להגיע לבחירות פנימיות תוך 14 ימים, כפי שדרש.

בתוך כך, הערב פורסם כי כבר שנה שאנשי נתניהו בליכוד פועלים באופן שמעלה שאלות, כדי להגדיל את כוחו של ראש הממשלה בפריימריז הבאים. מנכ"ל הליכוד צורי סיסו, תומך מובהק בראש הממשלה, הדיח השנה אלפי מתפקדים מספרי הליכוד, חלקם ללא שימוע כנדרש. הסיבה היא שחלקם יצאו נגד נתניהו ברשתות החברתיות, או שהם רשומים בשתי מפלגות - דבר שאסור לעשות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>
עימות בין סער לברקת: "כשנלחמתי עבור הליכוד – הוא חגג בקדימה"

גורם משפטי: על הנשיא להודיע בהקדם אם נתניהו יוכל להקים ממשלה

עובדת בגן ילדים הורידה את תמונת רה"מ מהקיר – ותזומן לבירור

גדעון סער, בנימין נתניהו
גדעון סער, בנימין נתניהו | צילום: סטודיו מתנה, רויטרס

עם זאת, יש מכנה משותף לכל האלפים שהודחו - כולם מתנגדים לנתניהו ולא יצביעו עבורו בתרחיש של פריימריז. יתרה מכך, הנתונים שמציגים כמה מתפקדים נגרעו מוסתרים מהח"כים. כבר חודשים יש עוצר מסמכים בליכוד, ולכן כשח"כים ניסו לקבל את ספר המתפקדים, הם נדחו בטענות שונות.

מוקדם יותר היום אמרו מקורבי נתניהו כי בשלב זה הוא אינו סבור שיש טעם בקיום פריימריז בליכוד, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד האחרונה. יחד עם זאת, בסביבת ראש הממשלה עדיין בוחנים את עמדתם בסוגיה. בד בבד, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ התייחס לנושא ומסר כי "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת. זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה".

במקביל, היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, קבע כי אין עילה להקדמת הפריימריז. זאת, בתגובה לעתירה לבית הדין של המפלגה, שהוגשה על ידי "הליכודניקים החדשים".

אמש, כזכור, תקף סער את נתניהו, לאחר ההודעה על הגשת כתבי אישום נגדו. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, הצהיר סער כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועץ המשפטי לממשלה כהפיכה שלטונית - זה לא נכון, לא אחראי וכפירה בעיקר הממלכתיות". סער קרא לנתניהו לפנות את הזירה ולקיים פריימריז במפלגה, מכיוון שלדבריו תחתיו לא ניתן יהיה להקים ממשלה - והליכוד יאבד את השלטון. "פעם אחר פעם נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה".